Hard Candy
-Min första reaktion över filmen: Vidrig, tråkig!
Tills jag kom på att det var budskapet, att skrämma "halvpedofiler" och undras över den.
Hard Candy handlar om ett möte mellan en 14 årig flicka som är mogen, påläst och träffar en fotograf som efter ett nätdejtande på ett par veckor tar steget och möts.
Den 32 åriga fotografen blir strax efter drogad, misshandlad och tillochmed kastrerad…………………………………
jag tyckte att den var lite långtråkig ibland men bra i helhet. bra budskap också

Hur kan ni tycka att den var tråkig? Jga tyckte att den var mycket intressant och välgjord.

Jag tyckte den var riktigt bra!
Knasig sak att säga om en "pedofil-film" kanske (lite som att säga att man gillar Lolita, kanhända?), vilket den kanske kan slarvigt klassas som. Välgjord film om tabubelagt ämne som får en att tänka till och känna sig lite glad på ett hämdlystet vis, till skillnad från t.ex. The Woodsman med Bacon, som gav mig kalla kårar.

Jag tyckte den var bra, obehaglig, men bra. Duktiga skådisar. Jag var imponerad av den som hade den manliga rollen, minns inte vad han heter men har var den mesiga killen i "fantomen på operan", den man störde sej på…här fick han spela en helt annan roll…
Lit dumt av trådskaparen att avslöja så mycket…
#4: håller med. man ska inte avslöja så där mkt. Då är det inge kul att se den.
Jag tyckte att filmen var bra. Bra budskap. Bra skådespel och spännande story.

Som tur är är ju inte "avslöjandet" helt överrensstämmande med sanningen.
Såg filmen ikväll och jag gillade den. Mitt filmsällskap verkade dock inte tycka fullt så mycket om den.. Han klagade mest på att allt var så ologiskt och att sa titt som tätt "det där kan inte vara lagligt". Haha.. men det är iaf lite kul om man har olika åsikter om film.
Grymt bra av Ellen Page