Under the surface - Jim Carrey
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
// Staffan
- Redigerat 2021-01-10 22:24 av Staffan
Carrey är en av mina favoriter, även om jag älskar hans komedier så är en av mina favoritfilmer med honom inte en av hans "typiska roller".
Följde repotagen en del när han öppnade upp dialogen om hur han blivit satt i ett fack och liksom förlorade en del av sig själv.
Bra klipp och bra tankar som han delar med sig av.
Folk glömmer lätt att skådespelare inte är mindre människa än dom själva. Depression är verkligt och i allra högsta grad något att ta på allvar. Samhället tar för lätt på depression idag även om det inte är lika tabu som förr.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag blev så glad när han gjorde Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Hade länge velat se honom i ett riktigt drama där han inte ska använda sitt minspel och kroppskomedi. Älskar honom som komiker, men tycker att han gör drama väldigt väldigt bra också.
Mvh // Johan
#2 Ja samma här!
Många verkar inte kunna se förbi hans komedi-insatser även om han har gjort annat som verkligen bevisar hans mångsidighet.
Sedan älskar jag hans komedier, Ace Ventura-filmerna är två av mina favoritkomedier. När jag känner mig nere och behöver få skratta lite är Jim Carreys filmer alltid högst upp på listan.
Många av hans komedier har dessutom en liten djupare mening bakom allt det roliga, kolla bara på Truman Show, Liar Liar eller Fun with Dick and Jane.
Har ni sett number 23?
Älskar den filmen. Hekt olik Carrey men blev en av mina favoriter.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#4 Jajemen, min favorit med Carrey 😍
Verkligen en annorlunda roll och ett så otroligt bra story. Älskar den!
Serien Kidding på HBO var också bra om om man gillar Jim Carrey-drama.
Mvh // Johan
#5: det är en film som sätter sig på hjärnan. Mannen förstår inte hur jag kan älska den filmen så mycket. Den är ett mästerverk 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#7 Sedan jag såg den för första gången för mååånga år sedan så har nummer 23 följt med. Helt undermedvetet liksom 😂Det är mitt lyckotal numer, vilket är lite intressant med tanke på den negativa laddningen numret har i filmen.
#6 Den har jag faktiskt missat helt!
Vad handlar den om?
#8: jag var som paralyserad 😄 jag som har så lätt att fastna i "fix idéer".. Såg den på dvd första gången. Sen när sista "avsnittet" blev, nummer 23 😵
…………………………………..