Film iFokus

Film

Etikettfilmtips
Läst 47 ggr
johan
0

Tenet

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu går det att köpa Tenet på t ex iTunes Movies och andra tjänster. Jag har längtat efter den, men var lite nervös då den fått rätt sopiga recensioner, främst för att folk tyckt den är för rörig.

Christoffer Nolan är ju alltid rätt rörig först gångerna man ser filmen, så det är väl väntat. Det var ju inte direkt som att vare Memento eller Inception var speciellt tydliga första gången man såg den.

Personligen gillar jag Tenet. Visst är det knepigt att hänga med i svängarna, samtidigt finns det gott om ledtrådar som gör det enklare.

Har du sett den? Vad tyckte du?

Mvh // Johan

Cireea
0

Jag har inte sett den än men planerar att se på den framöver, trots många mindre bra recensioner och åsikter. Jag har inget emot röriga filmer så länge det är "rätt" sorts rörigt, om man nu kan uttrycka sig så. Det finns ju rörigt på det sättet att det bara blir kaos medan andra sorters rörigt har en baktanke, exempelvis Inception.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

johan
0

Denna är absolut mer rörig på samma sätt som Inception, Memento, Interstellar.

Mvh // Johan

Cireea
0

#2 Härligt, det ser jag fram emot!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Jojaton
0

Har inte haft tid att se den ännu, men ser fram emot att se den, och har gjort det sen jag först hörde talas om den! Hoppas jag får tid till det någon dag innan nyår.

Johanna - Instagram