Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmhjälp
Läst 118 ggr
Warin
0

Vad heter film?

Hej! För längesedan såg jag en film som jag på sistone varit sugen på att se om igen men minns dessvärre inte vad den heter. Jag har nog glömt ganska mycket men detta är vad jag minns.

Handlingen handlar om en tjej som blir dumpad av sin exflickvän och vill ha tillbaka henne. Hon blir vän med en kille som har framgång hos tjejer. Hon vill att han ska förföra hennes ex och sen dumpa henne när hon faller för honom så att hon ska vilja tillbaka till henne.

Han går med på det men blir istället kär i tjejen han skulle förföra å dumpa.

Hoppas ngn känner igen handlingen trots jag kanske förklarar det uselt haha kanske små fel då¨det var ett tag sen men ungefär vad den handlar om.

Cireea
0

Oj, det här låter som en jätteklassisk handling. Ska fundera lite!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2020-12-17 23:16 av Cireea
Warin
0

#1: ja klassisk handling. Om det hjälper minns jag några fragment. Ena är killen och den dumpade tjejen ligger på sängen och pratar med varandra, tjejen frågar killen hur han gör för att få framgång hos tjejer.. killen pratar snällt, ger henne smicker så att hon nästan smälter och då skrattar han å sa ”det är så man gör” hon kommer på sig och skrattar.

Sen killen och exflickvännen ute och går, då kommer den dumpade tjejen fram och killen å dumpade tjejen låtsas som om de inte känner varandra. Presenterar sig å de pratar lite.. dumpade tjejen går iväg. Exet börjar då berätta för killen, att om det fanns tabletter som gör,så att man kan förbli förälskad.men jag var inte förälskad längre i henne. Efteråt konfronterar killen den dumpade tjejen varför hon dök upp så där. Då sa hon att hon saknade henne ville prata lite med henne å att det kändes som om hon förlorade. Killen sa nej ha tålamod det är för tidigt (minns inte exakt ordväxling men i princip ungefär)

Sen den klassiska scenen när tjejen får veta sanningen( hur minns jag inte )men hon satte sig i taxin å åkte iväg. Killen springer efter vill ej förlora henne.
Ja det är ungefär vad jag minns. Hoppas det underlättar en aning?

Cireea
0

Det låter jättebekant men jag kan inte sätta fingret på vilken film det är. Har du testat googla även på engelska?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Warin
0

#3: ja det har jag testat med. Dök upp bland cruel intentions, dangerous liaisons, amerikan gigolo, reality bites med flera. Men är ju inte dessa filmer. Får nog ge upp, irriterande när man inte kommer på vad filmen heter!

Syntium
0

Ingen aning vad det är för film men den här listan kan du ju bläddra igenom :)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_feature_films_with_LGBT_characters

"I'm too old for this shit."