B-filmer
Jag vet att vi haft en sån här diskussion för något år sedan, men det skadar aldrig att friska upp den.
Jag är ett stort fan av riktiga B-filmer och ibland kan jag sluka ett tiotal filmer på bara några dagar, mina favoritgenrer är katastroffilmer såsom Fire Twister samt haj/monster-filmer såsom Sand Sharks eller Piranhaconda.
Finns det fler fans av B-filmer?
Vilka typer av B-filmer ser ni?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Såg precis att Lake Placid har fått ytterligare en film i serien. Lake Placid: Legacy som kom ut 2018. Hade helt missat uppföljaren, vilket är en av de negativa aspekterna med B-filmer. Man missar alltid när det kommit nytt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad sägs som en crossover mellan Lake Placid och Anaconda?
Poänglös handling, dålig dialog och ännu sämre cgi. Precis så som en äkta b-film ska vara. 😍
- Redigerat 2020-11-26 16:11 av Cireea
Sharknado! Särbon och jag skrattar så vi gråter.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3 Den enda B-film jag aldrig lyckats se. Den blev så "overhyped" att den kändes för omtyckt för att vara en B-film 😂Men har sett en del intressanta scener från dom filmerna, haha!
#4: Jag hade inte hört talas om den när Anders satte på första filmen men för varje gång vi ser dem desto mer garvar vi - i synnerhet som de sista filmerna verkligen är dåliga!
#5 Jag såg en del av första filmen och kunde inte låta bli att ta den som en komedi. Alltså jag förstår själva tanken men gud så dåligt utfört 😂
En annan underbart rolig film är Ghost Shark, ja.. det är precis vad det låter som. Extra underhållande då hajarna dyker upp lite överallt. I en pool, ett badkar.. eller varför inte i en vattenpöl?
B-filmer kan vara fruktansvärt roliga om man är på rätt humör. Sharknado och Lake Pacid är ju definitivt exempel på det.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#7 Helt klart viktigt att man har rätt humör
Hur vet man vilka som är s.k "B-filmer" då?
Har hört uttrycket förr, men alltid förbryllat mig.
#9 B-filmer är filmer med låg budget och ofta lite "kasst" gjorda; kombinera typ stereotypiska karaktärer, platt handling, dåliga dialoger och riktigt dålig cg. Ofta med skådespelare som inte är särskilt kända heller.
Man får dock inte förväxla B-film med indiefilmer, konstfilm eller amatörfilm. Dessa räknas inte in bland B-filmer, utan det är endast kommersiella filmer.
Om du kikar på några nämnda filmer i tråden så lär du märka rätt snabbt hur B-filmer är uppbyggda, för dom är väldigt lika allihopa.
- Redigerat 2020-12-06 23:27 av Cireea
#10: Aha, på så vis. Då känner jag mig genast klokare, och får tacka för upplysningen. ^^
#11 Inga som helst problem 😊Inte lätt med alla termer som används.
Jag vet egentligen inte om den räknas som B-film men Iron Sky med efterföljande filmer garvar jag rätt gott åt också.
#13 Hmm.. tror den kan räknas som det? Inte helt säker. Det enda jag vet är att det är menat att vara en komedi.