Secret Obsession (2019)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Secret Obsession är en thriller från 2019, skriven av Kraig Wenman och Peter Sullivan. Regisserad av Peter Sullivan. I rollerna ser vi Brenda Song, Mike Vogel samt Dennis Haysbert. Filmen är en Netflix original.
Ni som sett den, vad tyckte ni?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag är bara sååååååå besviken på den här filmen. 😩
När jag såg en del av trailern hoppades jag på lite oväntade vändningar och att handlingen var djupare än man först skulle tro. Tyvärr.
Stereotypiska karaktärer, tvivelaktiga beslut från huvudkaraktären, plotholes, lösa trådar och en väldigt klassisk handling som man kunde förutse fem minuter in i filmen. På något sätt lyckades jag och sambon sitta genom hela filmen, mest för att vi väntade på en oväntad twist som aldrig kom.
Jag var mest frustrerad och upprörd när filmen tog slut.
I början satt jag och konspirerade om olika twists som kunde göra filmen mindblowing, men ingenting hände. Kände mig lite lurad.
#1: Du tar orden ur mun på mig.
Jag och dåvarande maken reagerade, tänkte och hoppades precis samma sak men var bara besvikelse på besvikelse. 😫
// Harley
#2 Jaa, jag stör mig så mycket på filmen.
Det fanns sådan potential att lägga upp filmen annorlunda, dom till och med byggde upp litegrann för att det skulle vara en plot twist där någonstans. Och så hände ingenting.
Fattade du vem "the concerned" friend var? Mannen som kom till sjukhuset med blommor och sen blev mördad utanför sitt hem av "the husband". Varje gång han kom in i en scen spelades ju mystisk musik, som för att peka på att han var the bad guy trots att han inte var det.
Han var verkligen en lös tråd som aldrig förklarades.
#3: Hm. Tror min hjärna har raderat de flesta minnesbilderna av filmen. 🤐
Nu vart jag ju sugen på att se om eländet med detektivmössan i högsta hugg.
// Harley
#4 Förstår dig.. jag önskar att jag också kunde glömma 😂
Sånt brukar jag också göra, se om en dålig film bara för att kunna ta in alla detaljer och ta in sånt man missade första vändan.