Film iFokus

Film

Etikettfilmsnack
Läst 65 ggr
Herveaux
0

American Psycho

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här klassikern känns som en sådan film som folk antingen älskar eller, nja, kanske inte hatar…men den känns som en vattendelare.

Vad tycker du?

Måste ta med min favoritscen.
Eftersom jag inte alls gillade Suicide Squad så ger det en extra tillfredställelse att se Batman gå loss på Jokern… 😆

// Harley

Maria
0

Jag tyckte den var en besvikelse om man läst boken men samtidigt så är det en bok som jag förstår att man inte kan återge i film🤪

/Maria

Herveaux
0

#1: Åh, jag vill läsa boken! Vad jag har hört om den förstår jag också att det inte gick att göra en filmatisering rakt av. 😉

// Harley

johan
0

Vet att jag har sett den, men minns inte så mycket av den. Kanske säger nåt.

Har ni läst böckerna om Christoffer Silferbjälke? Lite av en svensk version av American Psycho. Tyvärr blev böckerna sämre och sämre, men dom första två eller tre var väldigt bra. Speciellt när man lyssnar på dom upplästa av Stefan Sauk.

Grannen av Dan Öhrlund och Dan Buthler

Mvh // Johan

Maria
0

#3 Ah tack för tipset😊

/Maria

Herveaux
0

#3: De böckerna har jag missat, tack för tipset!

// Harley

Staffan
0

Det är film som jag undvikit. Är inte så förtjust i allt dödandet.
Däremot vet jag att jag sett scenen där dom jämför visitkort med varandra, men det är nog också det enda jag sett.

johan
0

#6: Man anar att det måste gjort ett antal parodier på just den scenen, fast dom jämför andra saker. Kan liksom inte låta bli att se Charlie Sheen framför mig med något från typ Hot shots. :)

Mvh // Johan

Cireea
0

Finns många roliga parodier på just den scenen på Youtube.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck