Film iFokus

Film

Etikett: filmsnack
Läst 44 ggr
Cireea
0

Birds of Prey

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har någon mer sett Birds of Prey?

Såg den härom veckan efter att jag sett Suicide Squad (igen) och blev ärligt talat sååå besviken. Älskar verkligen Margot Robbie som Harley Quinn men hennes karaktär kändes verkligen urvattnad och handlingen var väldigt platt och intetsägande.

Vad tycker ni?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

johan
0

Jag tyckte det var en av dom bättre superhjältefilmerna. Båda mina döttrar tycker också den är cool.

Suicide Squad tyckte jag däremot var rätt dålig. Det var främst Margot Robbie som gjorde den sevärd, men tyckte rollen var bättre i Birds of Prey.

Christoffer Nolans Batman-filmer, speciellt The Dark Knight, är mina favoriter. Sedan placerar jag nog Black Panther, Wonder Woman och Birds of Prey i ingen speciell ordning precis efter.

Mvh // Johan

Herveaux
0

#0: Näe, Suicide Squad gjorde mig så besviken så jag vill inte se Birds of Prey.
Av recensionerna vart jag bara mer säker på mitt val. 😕

// Harley

johan
0

#2: Om man tycker stiliserad våld kan vara underhållande och snyggt, som t ex Kill Bill, så tror jag kan man uppskatta Birds of Prey.

Jag har inte läst recensioner, men eftersom det är en kvinnlig ensemble, till stor del kvinnlig produktion så kanske det är så att klassiska superhjältenördar har svårt för den?

Mvh // Johan

Cireea
1

Suicide Squad är ingen stjärna den heller, det var ju främst Margot som drev handlingen där och det var därför jag hade höga förväntningar på denna film. Men hennes karaktär kändes inte alls lika bra i denna, tyvärr.

Nu är jag lite anti dom flesta superhjältefilmer idag just för att handlingen är liksom så "samma" hela tiden samt att det blev alldeles för populärt (I Marvel-filmerna) att att hela scenen liksom stannar upp för att någon ska dra ett skitkasst skämt (Avengers 2 I'm looking at you).

Missförstå mig rätt, jag gillar rappa skämt som liksom flyter med i dialogen. Men när allt ska "stanna upp" för ett skämt i en film som inte är en ren komedi/parodi-film blir det löjligt för min del.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

TatsuOni
0

Jag tycker att den var bra. Inte wow vad bra, men ändå bra. Jag gillade den betydligt bättre än Suicide Squad.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/