Sagan om Ringen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker fortfarande att de här filmerna här fantastiska och innehåller så många mäktiga scener och jag bara älskar det episka språket.
Sagan om Ringen ligger mig nära hjärtat och kommer alltid göra.
Säga vad man vill om hur väl filmerna stämmer överens med böckerna, för jag vet att det finns många olikheter, men filmerna är otroligt välgjorda. Fantastiska scener och bra matchning av skådespelare i respektive roll.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

#1 Håller verkligen med dig om att de hittat rätt skådespelare för de olika karaktärerna. Från början hade jag svårt för Frodo och lite kämpigt med att inte se Elrond som agent Smith i Matrix, men i övrigt helt fantastiska rollprestationer.
#2 Ja Hugo Weaving som Elrond var lite svår att smälta i början, såg också honom som Agent Smith 😂Men det har blivit lättare med åren. Kanske mest för att jag ser mer på Sagan om Ringen än Matrix.

#3 Jag har också kommit över chocken nu. Även om det tog 20 år… :)
Helt klart bland mina favoritfilmer 😃
Någon mer som är nyfiken på den kommande serien? Den ska ju utspela sig i en annan tidsperiod.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

#5 Har jag inte ens hört talats om, hur kan det komma sig? Visst ja, jag hänger ju inte med i utvecklingen nu för tiden :)
Om du har någon trailer så posta gärna en tråd om det, vore himla spännande att se! :)
Jag har alltid älskat Sagan om ringentrilogin och Bilbo och var väldigt skeptisk när filmerna skulle komma.
Jag var helt förtrollad. Det är nog första gången jag sett en film, där jag tidigare läst boken och alla karaktärer var som jag föreställt mig dem.
Jag har sett filmerna ett antal gånger nu. Senast på semestern då vi så alla i rätt ordning men start av Bilbo.
/Maria
#6 Amazon håller på med den, men fick ta ett uppehåll p.g.a Corona. Den ska väl troligen släppas nästa år om vi har tur. Det finns ingen trailer än, men man kan läsa om den lite här och där. T ex här https://www.indiewire.com/gallery/amazons-lord-of-the-rings-explained-plot-cast/

#8 Spännande, då har man något att se fram emot! :)
Okej det fanns en trailer 😅 Ska starta en tråd nu. Sedan blir det att fortsätta städa 🤪
#7: +1 på den!
Peter Jackson gjorde ett suveränt jobb, han lyckades behålla magin.
Filmerna är dessutom otroligt vackra med naturscenerna och hisnande perspektiv utan att det slår över.
Den största känslan med LOTR var dock när jag läste böckerna på originalspråket. Wow! Den första svenska översättningen lyckades inte fånga Tolkiens fantastiska språk överhuvudtaget.
Jag vet inte hur den nya översättningen är men det finns ingen anledning att läsa den, det blir på engelska i framtiden.
(Dessutom blev jag helt upprörd, i mina svenska böcker från 70-talet fanns inte appendixet med massa fakta, förklaringar och kartor med. STOR miss av förlaget!)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ah, nostalgin alltså. 🤩
När Sagan om de två tornen var bioaktuell så gick jag och min barndomskamrat för att se den.
Hade faktiskt även en actionfigur av Boromir. 😂
#12 Vad läckert! 😍
#12 Gud vad fin, den hade jag velat ha på väggen här hemma. 😅
#12 Meeeen så fin. Det ÄR ju Bri👍
/Maria

#14 #15 #16 Tack snälla, nu gjorde ni mig glad. Kanske borde bokmärka den här tråden så man kan komma tillbaka hit när man behöver muntras upp… :)

Den lite kortare versionen… :)
- Redigerat 2020-11-22 15:55 av Staffan
#18 🤣🤣🤣
#18 😊
Jag bara älskar de filmerna.
I somras såg vi alla filmerna i ett kör några kvällar. Vi började så klart med de tre Bilbofilmerna och sedan trilogin
Jag älskar musiken.
/Maria
Den här versionen är ju den bästa 😂