Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 293 ggr
Herveaux
0

Vackra filmer?

Vad har ni sett för filmer där man nästan vill ta en stillbild, eller flera, och rama in på väggen hemma? Eller kanske slå på stort och dra till med en hel fondvägg när man ändå håller på.

// Harley

Maria
0

Om man bortser från alla krig så är det fantastiska vyer i Bilbo och Sagan om ringentrilogin. Jag skulle gärna ha en vägg med de fantastiska omgivningarna.

/Maria

Herveaux
1

#1 Där sa du nåt! Helt otroliga vilka miljöer man får se där. 
Hade inte Nya Zeeland (där man väl spelade in Sagan om-triologin?) legat på andra sidan planeten hade jag hemskt gärna rest dit och bara stirrat på naturen i ett par veckor. 😍

// Harley

Cireea
1

Åh nej.. jag vet ju massa sådana filmer men bara för att du säger det kan jag inte komma på dom. Nu är ju inte alla scener naturliga men dom är vackra ändå. 

Revenant är ju en otroligt vacker film, underbara naturscener.
Call of the Wild och Togo har en del guldscener också. 
Alpha är en annan film. 

Lord of the Rings har massor av fantastiskt vackra scener. 
The Hobbit likaså

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Herveaux
0

#3 Haha, jag satte visst samma krokben för min egen hjärna. Hade flera såna filmer i tankarna, postade inlägget och så - poff! - totalt tomt. 😴

// Harley

Cireea
1

#4 Haha ja det är så sjukt irriterande 😂

Jag tycker att många scener i Pirates of the Caribbean har sin charm, även om dom kanske inte är "naturligt vackra" så gillar jag ändå hur det är uppbyggt. 

Game of Thrones samt Outlander har också en hel del vackra och snygga scener.

Maria
1

Sedan så här vi ju den fantastiska filmen "Det stora blå" Jag blev så betagen att jag var tvungen att åka till Amorgos i Grekland där filmen spelats in. Jag har varit där flera gånger. Magiskt,

/Maria

Herveaux
0

#5 Tack, där var en av mina försvunna titlar - Pirates! 👍
Tyckte att serien the Alienist på Netflix hade riktigt fina miljöer över 1800-talets London. 

#6 Oh, vad häftigt att vara "där" på riktigt och se platsen i verkligheten!

// Harley

kara_murray
0

Höstlegender- där är det fantastiskt fina miljöer.. Där floden flyter fram -oxå helt fantastiska miljöer…

Jojaton
0

Bladerunner 2049, Spider-Man: Into the Spiderverse, samt Control (2007) är några som jag kommer på på rak arm.

Johanna - Instagram

Maria
2

Brokeback Mountin har vackra scener.

/Maria

Maleficum
3

The Fox and the Child (2007) är den film jag kommer på direkt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

Guillermo del Toro tycker jag gör vackra filmer, som Pan's Labyrinth, Crimson Peak och Shape of Water.

// Harley

Cireea
1

Åh, Pan's Labyrinth
Så otroligt bra film. 

Shape of Water också. 
Minns att dom jag såg med tyckte filmen var värdelös. Själv kände jag att dom inte förstod sig på filmer som inte bara är action eller komedier, filmer som är MER helt enkelt .

Maria
0

Pans Labyrint är en oerhört vacker film men jag vill aldrig se den igen. Så hemsk . Jag får ont i magen bara jag tänker på den men som sagt väldigt vacker.

/Maria

Riesen
0

Försöker komma på filmer som inte blivit nämnt ovan.
The Lighthouse tycker jag har sin charm. Big Fish, Eternal sunshine of the spotless mind, La La Land, Budapest Hotel och nog en hel del andra Wes Anderson filmer.

Syntium
0

Håller med om Det stora blå (min favorit för övrigt) men annars
Call me by your name (2017)
Five nights in Maine (2018)
Gräns (2018)
Ready player one (2018)
Life of Pi (2012)
Och Blixt Gordon (1980)
Okej, de flesta var mest ögongodis, inte jättebra filmer i övrigt men det var väl vad jag hittade nu. ^^ Känns som om jag glömmer någon dock…

"I'm too old for this shit."

Jojaton
0

Mad Max: Fury Road har också några helt makalöst vackra scener, och en hel drös med animerat också (Lejonkungen, Coco, The Good Dinosaur osv)

Johanna - Instagram

Herveaux
0

Hugo! Hur kunde jag glömma Hugo!?
Scenerna inne på den myllrande tågstationen ger en känsla av nostalgi som jag är på tok för ung för att egentligen kunna känna. 😍

// Harley

Maria
0

#18 Hugo är en fantastisk film som jag sett flera gånger.😃 Håller med om att den ger en speciell stämning på stationen.

/Maria

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade besök igår av en vän till min man som vet att vi gillar film och och fick detta "lilla" paket. 😉Där finns säkert några pärlor…

/Maria

Maleficum
0

En tv-serie jag verkligen gillar stilen på är Pushing Daisies (lite samma stil som tv serien A Series of Unfortunate Events men betydligt mer färggrann).

Sen gillar jag även stilen på leranimerade filmen Mary and Max, där Marys berättelse är i sepia (med röda detaljer) och Max är i svartvitt (men de saker Mary skickar är då i sepia och rött).

Amelie från Montmartre, om jag minns rätt, har också en härlig stil.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu