Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 439 ggr
Cornelia Isaksson
0

Once Upon a Time

Har precis börjat titta på Once Upon a Time och skulle gärna vilja ha någon att diskutera med? (Är bara på säsong 1 avsnitt 4 hittills)

ShegoFan12
0

jag tycker den är jättebra! har redan sett alla 7 säsonger och ser nu om serien från början igen

Cireea
0

Jag har sett hela säsong 1 och en del av säsong 2. 
Har aldrig kommit förbi andra säsongen av någon anledning..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Calcifer
1

Jag har tagit mig så långt som säsong 4 tror jag. Sen såg jag 1-2 avsnitt från några av de andra säsongerna för det var då vissa karaktärer fick sina egna slut. 

För min del hände det för mycket hela tiden. Det var aldrig någon lugn stund, inte ens för fem öre. Bara händelse efter händelse och drama efter drama. Jag fick inte ens chansen att dra efter andan fören något nytt extremt stort höll på att hända där alla kunde stryka med typ.

Fin tanke och så, men nä. Jag pallar inte sådana serier.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
1

Har sett hela serien men var länge sedan nu jag såg första säsongen. Gillade väl främst att försöka klura ut vilka sagor och sånt de olika avsnitten (och karaktärerna) handlade om så gillade verkligen iden.

Men kan väl hålla med  Clacifer lite i att det hände lite väl mycket hela tiden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cornelia Isaksson
0

Har nu lyckats ta mig till säsong 3 avsnitt 8 och det känns som om man får svar på en fråga men att det skapas två nya hela tiden

Hitionuke
0

Började kolla för ett tag sedan själv, är typ halvvägs igenom säsong 3. Hittills kan jag säga att jag inte direkt märkt av det som jag fått höra innan jag började kolla om hur mind blowing den skulle vara och att karaktärer dör som flugor osv. Visst den har helt klart haft sina moments och nog är det karaktärer som strukit med längs vägen men verkligen inte i det måttet som jag fått höra och läst mig igenom och från vad jag kan minnas så har ingen direkt huvudkaraktär eller nån viktigare dött hittills om man inte räknar med sheriffen från säsong 1. Kommer ändå att fortsätta kolla i hopp om att den ändrar sig senare och tycker ju ändå att serien är relativt spännande men so far so lever den inte direkt upp till förväntningarna.

Cireea
0

#6 Trist när en film eller serie inte lever upp till förväntningarna man har. Jag hade också väldigt höga förväntningar när jag började se Once Upon A Time, och första säsongen är jättebra men sedan faller det lite för min del.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Maleficum
0

#7: Ibland kan det nog vara problemet också, att man har för höga förväntningar. När jag börja kolla på den (när den började sändas) så hade jag ingen aning om vad det var för något och tyckte om den. Men hade jag läst massa om den och byggt upp någon förväntning som sen inte stämde hade jag nog aldrig fortsatt titta igenom alla säsonger.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu