Serier/Hemsida
Hej alla! đ
Jag vet att dessa tider Àr kÀmpiga. Jag vet sjÀlv inget bÀttre Àn att drömma mig bort bland serier och filmer. SÄ jag har knÄpat ihop en hemsida för alla serier som jag sett och följer. Jag hoppas verkligen att ni finner nÄgot i eran smak. För om det Àr nÄgot jag vet sÄ kan det kÀnnas svÄrt att hitta serier. Mycket Àr fantasi, drama och Àventyr men det finns lite mer Àn bara det oxÄ.
Jag har byggt ihop sidan pÄ bara 3 dagar, sÄ det finns sÀkert mer som jag har missat och skulle behöva lÀgga in. Jag kommer att försöka lÀgga till saker allt eftersom.
Hur som helst, dĂ€r kommer finnas lite info om avsnitt, sĂ€songer osv. Hoppas infon Ă€r tillrĂ€cklig bara. đ
SĂ„ kika gĂ€rna in. đ
Luvinis RÄttor
Rolig ide :) Du verkar ha gett serier jag gillar bra betyg (och dem jag tyckt varit sÄdÀr lite sÀmre betyg) sÄ verkar som vi har liknande smak sÄ helt klart en bra lista att kika pÄ nÀr man vill börja se nÄn ny serie!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1 HĂ€rligt att höra! Jag hoppas att den kommer fyllas med massor av spĂ€nnande serier i framtiden. đ
Luvinis RÄttor
JÀttekul initiativ! TyvÀrr var jag tvungen att ta bort bilden dÄ den innehöll copyrightskyddat material.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag försöker hela tiden förbĂ€ttra iden av hemsidan. Har nu lagt till en flik som kallas Spoiler! DĂ€r jag efter att jag sett pĂ„ avsnitt sĂ„ lĂ€gger jag in bilder och skriver lite om dem. Jag vet att ibland kan man inte sitta och vĂ€nta tills man har tid att kolla pĂ„ avsnittet sjĂ€lv. Men oxĂ„, kul att kolla Ă€ndĂ„ kanske, vad vet jag. đ€Ș
Luvinis RÄttor
#4 SpÀnnande med spoilers. SjÀlv har jag inte orkat med att se de tvÄ senaste sÀsongerna av Supernatural men skulle ÀndÄ gÀrna vilja veta hur den slutar! SÄ om du ser klart den och skriver spoilers om den fÄr du gÀrna hojta till!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#5. Jag har faktiskt skrivit om just senaste avsnittet av supernatural.
SĂ€song 15 avsnitt 13. Jag vill ju inte lĂ€gga ut det hĂ€r sĂ„ jag förstör för andra. Men jag kan skicka en direkt lĂ€nk! đ
Luvinis RÄttor
Nu vet jag inte exakt hur du gör. Men har kollat lÀnken med fÀrdiga serier. Det vore hemskt bra att veta om de fick ett "riktigt" slut eller om de blev nedlagda och man inte riktigt fick ett bra slut.
#7 SÄ du menar de gamla serierna, varför dom slutade spela in fler sÀsonger?
Om jag fattade dig rĂ€tt nu. Ja, det skulle absolut vara en bra grej att tillĂ€gga. đ
Luvinis RÄttor
Jag lĂ€gger upp bilder hĂ€r nu. Vad sĂ€gs som detta? Eller saknas det mer? mindre? Tips Ă€r alltid bra! đ
Luvinis RÄttor
#9 Av nÄgon anledning kan jag inte se dina bilder, men det Àr nog min dators fel. Ja jag menade de gamla serierna. Jag skulle gÀrna se en del av dem men bara om de fÄr ett faktiskt slut. (:
Okej, skickar hela texten dĂ„. Om det Ă€r liknande sĂ„hĂ€r du tĂ€nkt, eller hade du tĂ€nkt dig nĂ„got annat? đ
**Beauty and the Beast
âGenre: **Drama, Horror, Romantik.
*Handling:* Vincent Àr en beast (odjur), han var med i militÀren dÀr dom experimenterade och dÀrefter blev han ett odjur. Catherine, ocksÄ kallad för Cat Àr en polis. Hon hamnar mitt i röran och blir förÀlskad i Vincent och han i henne. Hela tiden gÄr det Ät skogen och mÄnga Àr ute efter Vincent, tillsammans försöker dom rÀdda varandra.
StjÀrnor: 7.1 imdb.
âSlutet: Fantastiskt slut! Man kĂ€nner dock att serien hade kunnat fortsatt men sĂ„ blev det aldrig.
Egen recension: Denna serie Àr superfin, jag har till och med sett den tvÄ gÄnger nu. VÀldigt spÀnnande och man blir sjÀlv förÀlskad i den sorts kÀrlek som dom tvÄ har för varandra. Jag hade gett denna serie 9.5 stjÀrnor, jag blev ledsen dÄ serien fick ett slut.
Antal sÀsonger: 4 sÀsonger.
Antal avsnitt: Totalt 70 avsnitt.
Visnings Är: 2012 - 2016
**Bitten
âGenre: Drama, Fantasi, Horror**
Handling: Denna serie handlar om en tjej, den enda tjejen som faktiskt kunnat bli till en varulv. Följ hennes resa genom olika katastrofer och hur hon kÀmpar med att vara mÀnniska och varulv.
StjÀrnor: 7.0 imdb.
âSlutet: Inte alls som jag trott, var bara glad att serien Ă€ntligen var över!
Egen recension: Denna serie tyckte jag hade en spÀnnande och bra start. Men denna serie började snabbt dala i mina ögon. Jag hade nog inte gett mer Àn 5.0 stjÀrnor. Mycket för att det inte var toppen kvalité filmat, men ÀndÄ skapligt underhÄllande. Tur nog höll dom denna serie kort.
Antal sÀsonger: 3 sÀsonger.
Antal avsnitt: Totalt 33 avsnitt.
Visnings Är: 2014 - 2016
**Awkward
âGenre: **Komedi, Drama, Romantik.
*Handling:* Serien handlar om en tonÄrstjej som heter Jenna. Hon gÄr i skolan som alla andra tonÄringar. Allt hon försöker Àr att passa in, men hon rÄkar alltid ut för nÄgot pinsamt.
StjÀrnor: 7.5 imdb.
âSlutet: Slutade inte riktigt som förvĂ€ntat, en viss besvikelse. Men Ă€ndĂ„ ok slut.
Egen recension: Denna serie har varit vÀldigt rolig att följa. Man kan Àven kÀnna igen sig sjÀlv nÀr man var tonÄring, bara att dessa saker kan vara en aning mer grova. Jag hade gett denna serie minst 9.1 stjÀrna. Den har varit bland det bÀsta jag sett och det tog hÄrt nÀr dom slutade producera serien. En typisk tonÄrs serie, vÀrt att kolla pÄ.
Antal sÀsonger: 5 sÀsonger.
Antal avsnitt: Totalt 89 avsnitt.
Visnings Är: 2011- 2016
Luvinis RÄttor
Vad kul! Jag Àr inte en sÄn som Àr krÀsen pÄ slut, men om en serie lÀggs ner sÄ brukar de ju inte fÄ nÄgot slut alls. Och det avskyr jag!
Jag har försökt uppdaterat sĂ„ mycket info jag kan om slutet. Men vissa serier sĂ„g jag för skapligt mĂ„nga Ă„r sedan. SĂ„ jag mĂ„ste titta om pĂ„ en del och göra en ny bedömning. đ
Och tipsa gĂ€rna. Vad skulle ni helst vilja kunna lĂ€sa om varje serie, eller har ni nĂ„gon annan idĂ©?. đ
Uppdaterar vilka seriers avsnitt som finns med pÄ Spoiler!
Lista pÄ serier som stÄr med hÀr:
Sjölyckan SÀsong 2 Avsnitt 2
Legacies SĂ€song 2 Avsnitt 16
Supernatural SĂ€song 15 Avsnitt 13
Manifest SĂ€song 2 Avsnitt 11
Luvinis RÄttor