Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 517 ggr
Herveaux
0

Fallna favoriter?

Har ni sett filmer som ni verkligen gillat och sen sett om månader eller år senare och helt ändrat åsikt om?

// Harley

Herveaux
0

Taxi Driver är den senaste för mig. 
Såg den först för ca 13-14år sedan och tyckte den var riktigt bra. 
Såg om den för nån vecka sen och… ehm…meh? Vad var det som var tjusningen med den här kultklassikern nu igen?🤐

// Harley

Maleficum
0

Händer inte så mycket med filmer (då det är få filmer jag ser om och dem jag då ser om gillar jag oftast fortfarande) men däremot händer det ofta med böcker! Och tycker det händer mer ju fler böcker jag lyssnar på (för varje ny superbra bok jag lyssnar på är det någon annan bok jag tidigare gillat som jag helt plötsligt ser massa "fel" i och inte längre tycker om).

Men hade jag sett mer film än jag gör i dagsläget hade säkerligen samma sak hänt där!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
0

Absolut. Kommer inte på någon titel så här på rak arm, men utan tvekan.

Dock har det också fungerat åt andra hållet. Att jag sett en film, tyckt den varit dålig, sett om den några år senare och verkligen gillat den.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
0

Hade skrivit en kommentar och insåg att #3 skrivit exakt det jag skrev 😂 
Instämmer med #3 helt enkelt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Calcifer
0

#4 Det är för att jag är så smart 😎

Herveaux
0

#4 #5 Great minds think alike eller vad heter det?😃

// Harley

Calcifer
0

Jag tror för min del har mycket ändrats sedan jag blev äldre och sett Disney+ filmer på engelska istället för svenska. Det har gjort mig väldigt positiv till en del filmer, jag till en början kanske inte gillade.

Däremot ett faktiskt exempel. Pete's Dragon. Ägde den som barn och gillade den, såg den som vuxen och tänkte bara "vilken jävla smörja".