Film iFokus

Film

Etikett: äventyr
Läst 477 ggr
Cireea
0

Call of the Wild

Är det någon som sett den nya Call of the Wild som går på bio?
Det har ju gjorts fler adaptioner av boken från 1903, men det var ju ett tag sedan det sist gjordes en film. 

Vad tror ni om filmen?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Herveaux
0

Åh, minns när jag läste boken… Underbara Jack London… ❤️
Sett en adaption, minns inte från vilket år. 

Vet inte om jag vill se filmen, när det är djur som råkar ut för elände så blir jag så jäkla blödig. Fast det bara är fejk så blir jag storkonsument av näsdukar eller annat lämpligt att snyfta och snörvla i.

// Harley

Maleficum
1

Jag känner mig nog inte så sugen på att se den, har lite svårt med att de använder datoranimerade hundar.

Själv har jag bäst minne av versionen från 1997 då de använde Leonberger som Buck.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
0

#1 Ååå det förstår jag, tycker också det är så hemskt när djur utsätts för saker. 

#2 Fast är det inte bättre med animerade djur istället för att vi ska använda riktiga djur för vår underhållning?

Maleficum
0

#3 Ur den aspekten kan jag hålla med om, speciellt när det kommer till vilda djur och "farliga" scener (som tex slagsmålet mellan Buck och Spitz) och hade nog övervägt det med om de haft det mer naturtroget och inte förmänskligat honom.

För mig har The Call of the Wild alltid varit en ganska allvarlig berättelse men genom att förmänskliga Buck så känns det som den blivit för "lätt" eller vad man nu ska kalla det.

Cireea
0

#4 Ja precis, hur menar du att dom förmänskligat Buck i den nya filmen? 
Har själv bara sett en bit av trailern så har inte riktigt analyserat något än, blir bara nyfiken på hur du tänker kring det hela.

Maleficum
0

#5 Vad jag sett på trailern så tycker jag han bla har för mycket ansiktsuttryck men jag vet ju såklart inte hur det är i resten av filmen men det lilla jag såg så kändes han inte så hundlik (av nån anledning tycker jag bättre om övriga hundar i spannet det lilla man ser av dem i trailern). Men såklart är det ju möjligt man inte stör sig på det när man ser själva filmen men jag känner mig som sagt inte så sugen för egen del.

Icewolf88
0

Ogillar CGI hunden såpass mycket att jag inte vill se filmen, haha. Jag hade hellre sett en riktig hund och i farliga scener så hade de kunnat göra en CGI animerad hund istället för en riktig.

Cireea
0

#6 Aah, ja där kan jag hålla med dig. Tycker inte heller om när ansiktet har för mycket uttryck, för så är det ju inte egentligen. 

Jag tänker i alla fall ge filmen en chans 🙂Tycker det är bra att man valt bort riktiga djur, sen kan man säkert ha gjort CGI hunden bättre men det kan ju ha med filmens budget att göra.

Calcifer
0

Jag har inte sett filmen än, så vill inte råka se spoilers, men ser fram emot den totalt. Läst original historien, och sett en tecknad version. Jag älskar Harrison Ford så kanske kan det bli en fin film att se.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"