Sleepy Hollow-serien?
Ni som har sett Sleep Hollow-serien, vad tyckte ni? (Inga spoilers, tack!)
Jag är nog lite för intresserad av allt som rör huvudlösa ryttare men efter att ha släpat mig igenom de 4 första avsnitten så känns det fortfarande inte som att det riktigt har lossnat för mig.
Tyckte ni också att serien var trögstartad?
// Harley
Har sett hela serien men minns faktiskt inte vad jag tyckte om den (vilket kanske säger en del om den :P).
Minns mest att de gjorde en crossover avsnitt med Bones.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Mja, serien är ju bara löst baserad på The Legend of Sleepy Hollow, så man får väl inte hoppas på för mycket. 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Sant. Att den inte ens lagrats i minnet är också ett betyg. 😂
#2 Så långt är jag också med.
Det känns mer bara så jäktat på något vis, att de har försökt trycka in väldigt mycket character development eller character arcs (ledsen, hittar inte orden på svenska just nu) på väldigt lite speltid. 😐
// Harley
#3 Jag förstår vad du syftar på, det är ju ett problem i vissa serier. Har väldigt svårt för sånt själv, tycker det blir för påskyndat och rörigt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Har inte sett hela serien, och det var ett antal år sedan jag såg de första avsnitten,
men jag minns dem som okej, kändes då som lite annorlunda mot vad man var van vid (hade varit ett fan av The Legend of the Sleepy Hollow historien hur länge som helst) men favoriten är en annan filmatisering.
Vad gäller rörigheten, ja, faktiskt lite.
Som jag minns det så fick man anstränga sig något för att hålla reda på hur saker och ting hängde ihop, och vem som sade/gjorde vad.