Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 728 ggr
Herveaux
0

Bäst & Sämst 2019? 📽️

Vilka filmer och serier har varit dina höjdpunkter och bottennapp under 2019?

// Harley

Herveaux
0

Efter lite funderande så har jag kommit på två höjdpunkter:
Serien Störst Av Allt och filmen IT: Chapter Two. 

De sämre titlarna är knivigare, tror jag har förträngt de riktiga flopparna…

// Harley

Calcifer
0

Jag håller med om dem. Doctor Sleep gillade jag också väldigt mycket.

Flopp blev väl Star Wars: The Rise of Skywalker. Tyvärr.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
0

Åh vad svårt, då måste man ju komma ihåg allt man sett 😂

Några av mina favoriter från i år är nog Fractured, Detective Pikachu, John Wick: Chapter 3 och A Dog's Journey, A Dog's Way Home och Always be my maybe. Alla är bra av olika anledningar. Hundfilmerna kramar lite extra i hjärtat, så otroligt vackra berättelser. 

Bottennapp kändes lite svårare. Men In Black: International kändes väl lite sådär, inte alls lika bra som dom tidigare filmerna utan kändes mest som ett platt fall. Captain Marvel var också lite snark med en klassisk handling som man räknat ut efter 2 minuter. 

Jag vet inte var jag vill sätta sista säsongen Game of Thrones. Den var en höjdpunkt på det sättet att man längtat och äntligen fick den där sista säsongen men samtidigt lite av ett bottennapp på grund av stora delar av handlingen, dom kunde gjort den så mycket bättre. Så den hamnar lite i båda lägren.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Jojaton
0

Endgame, Chernobyl, Watchmen, s2 av Mindhunter och s3 av the Handmaid's Tale har helt klart varit höjdpunkterna. Vet inte om jag sett några riktiga floppar, är ganska sparsam med framför allt filmer som jag ser. Men sista säsongen av GoT var ju inget att hurra över, inte senaste säsongen av Riverdale heller haha

Johanna - Instagram