Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 2229 ggr
Cireea
0

Game of Thrones (inför S08)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte att vi kunde sparka igång en liten tråd om den sista säsongen av Game of Thrones, för jag kan väl inte vara ensam med att sitta och vänta? 

Hur tror ni serien kommer sluta? 
Kommer ni se igenom tidigare säsonger innan den nya släpps? 

OBS! INGA SPOILERS FRÅN SÄSONG 8 FÅR FINNAS MED HÄR!  Detta är enbart en tråd inför säsong 8, en ny tråd där vi diskuterar episoderna kommer senare.  Denna tråd ska alla kunna ta del av, även om dom inte hunnit se sista säsongen.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Ssoklubb]
0

Jag har aldrig sett Game of Thrones, är den bra ?

Calcifer
0

Jag tänker vänta tills alla avsnitt släppts innan jag kollar på den. Helt enkelt för jag orkar inte vänta mellan avsnitten. xD

Den kan ju sluta exakt hur som helst. Seriöst. Ingen dör, alla dör, eller vad som helst in between. Det är ju inte direkt en serie där det går att säga att någon är "säker"…

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Grodan
0

Jag kommer nog göra som #2… men är ingen stor GOT fan. Jag vill bara se blod, drakar o såmbis… så all den tiden då det snackas (vilket det görs mkt i GOT) är otroligt tråkig…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cireea
0

#1 Jag tycker serien är extremt bra, en av dom bästa jag sett. 

#2 Och jag har för lite tålamod för att vänta på alla avsnitt 😂 
Precis så är det ju, vad som helst kan hända. Ingen karaktär är säker och det är en av många saker jag älskar med GoT 

#3 Men du har ändå lyckats dra igenom 7 säsonger? Jag är imponerad! 😃

Grodan
0

#4 Jag väntar tills jag har riktigt riktigt tråkigt. Vissa avrättningar, drakar, såmbis etc är verkligen värt mödan att söla sig igenom allt jäkla prat… dvärgen är värst.. han bara pratar och pratar och praaaatar…😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Fluffymarshmallow]
0

#4 Då ska jag börja kolla på serien!

Sollar
1

Jag tror att Daenerys dör och Jon Snow hamnar på tronen. Kanske hinner hon få ett barn först

Cireea
0

#7 Intressant, vad/vem tror du hon dör av?

Sollar
0

I kriget mot whitewalkers antar jag, på något sätt tror jag Jon/Aegon kommer att offra henne. Det kan ju helt enkelt vara för att jag är den enda på planeten som inte gillar honom. Allting är ju typ hans fel men det känns som att hela serien byggt till att han vinner kriget och hamnar på tronen.

Cireea
0

#9 Hur menar du att allt är hans fel? 
Förlåt för alla följdfrågor, men gillar att se andras åsikter och tankar.

Calcifer
0

Jag har en fråga, när säsong 8 kommer ut är detta då tråden där allt kring den ska diskuteras eller är detta bara innan och sen kommer en ny tråd? Så jag vet om jag måste undvika den för att inte se spoilers innan jag ser säsongen menar jag.

Cireea
0

#11 Oj, det har jag inte tänkt på 😃 Jag kan alltid starta en ny tråd sen när säsongen börjat så kan du ändå diskutera teorier och liknande i denna.

Calcifer
0

#12 Vad bra, bara så jag vet liksom! Folk får naturligtvis diskutera, men är bra om man vet om man ska undvika en tråd eller inte.

Min teori är… ingenting. Seriöst, jag vet inte vilken teori jag ska ha för ALLT kan hända. De kanske smälter ner tronen så får ingen den - vad tusan vet jag. Eller så exploderar jorden och alla dör. x]

Cireea
0

Nu är inlägget uppdaterat så att alla ser att detta inte är någon tråd för spoilers från säsong 8 när den sedan börjar. 😊

Sollar
0

#10 Bara fråga på, det var så länge sen det gick nu bara så jag vet inte om jag minns allt jag tänkt, vissa saker minns jag nog mer känslan jag haft, typ allt är Jon/Aegons fel.😃 Men att nattkungen fick en drake och bröt igenom muren tycker jag iaf är Jons fel.

Cireea
0

#15 Åh ja, det där med draken har irriterat mig i snart ett år alltså. Allt var bara korkat korkat korkat. 😡Jag blir irriterad bara jag tänker på det. 😂

Sollar
0

#16 Och visst var det Jon Snows fel?

Cireea
0

#17 Jag minns faktiskt inte exakt hela förloppet så jag kan inte svara på den frågan riktigt än. Men jag håller på att se igenom allt igen och kan ge ett svar liiite senare! 😃

Cireea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ni sett nya trailern? Tankar och åsikter?

Sollar
0

Jon Snow flyger på andra draken. Här är vad jag tror- Daenerys och Jon kommer att vara i en eld och Daenerys dör och Jon överlever för att det är han som är den riktiga draken.😡 

Jag vill se vad som händer med Arya efter trailern.

Ashestoashhes
0

Jag hoppas att både Jon och Daenrys överlever!!!

Men vet någon hur vargarna mår?

Cireea
0

#21 Vad vi vet så är två av de sex vargarna kvar, det är Nymeria (Aryas varg) och Ghost (Jons varg) som lever. Resten är tyvärr döda.

Cireea
0

Jag och sambon är inne på säsong 6 nu, det är skönt att färska upp minnet såhär inför säsong 8. Vissa saker har man helt glömt bort medan andra känns sådär olidligt långsamma när man vet vad det resulterar i.😂

#17 Och snart kan jag svara på frågan om det var Jons fel att night king fick ena draken. 😉

Ashestoashhes
0

#22 :( Som jag har förstått det är det väl riktiga hundar/vargar, hur är förhållanderna?

Cireea
0

#24 Menade du på riktigt eller i serien? Jag svarade på deras tillstånd i serien. 😃 Hur det är med dom på riktigt vet jag inte.

Ashestoashhes
0

#25 Båda :)

Kirnzy
0

#26 Det jag vet är att hunden som spelade Lady (Sansas varg) blev adopterad av Sophie (Sansa), men den dog för ett par år sedan. Hundarna som spelar Robbs och Brans vargar verkar må utmärkt hos samma ägare som alltid. Finns en del videos mm om man söker på dem, de heter Odin och Thor på riktigt. Det mesta är från ca ett år sedan men på deras facebooksida finns även nyare videos. Ghost spelades av en riktig varg (eller varghund?) som levde i en fristad för vargar, och han är numera tyvärr också död, han dog 2017.

Ashestoashhes
0

#27 Okej, skönt att veta att dem inte plågas! :)

Cireea
0

#27 Härlig uppdatering, ingen information om vargarna som spelar Nymeria och Shaggydog?

Kirnzy
0

#29 Jag kan verkligen inte hitta något om hunden som spelade Shaggydog, och det enda jag kan hitta om den som spelade Nymeria är att det var Zunni's (Ladys) barnbarn. Zunni var rätt gammal när det spelades in (ca 10 år) men Indie som Nymerias skådespelare heter var betydligt yngre, så man kan nog hoppas på att hon lever och mår bra :) Kan även tillägga att Sully (som spelade en av valparna) verkar leva kvar hos uppfödaren och har blivit jättevacker, även vunnit en del priser. Kanske inte det som frågades efter menmen.. :)

Ashestoashhes
0

Åh så bra!

Cireea
0

#30 Härligt att dom verkar tas väl hand om!

Ashestoashhes
0

Jag hoppas att Jon inte hittar på något dumt!

Cireea
0

NU kan jag svara på det där med draken som Night King fick i slutet av säsong 7.

Det gick till såhär att en grupp gick beyond the wall för att få tag på en walker. I gruppen är bland annat Tormund, Jon, Jorah och The Hound. Detta för att bevisa för Cersei att det fanns ett mycket större hot än deras slagsmål om tronen. 
Idén var inte ens Jons utan det var Tyrion som föreslog att dom skulle hämta en walker för att visa upp. 

Gruppen blir fast på den där lilla stenön och Daenerys sveper in med sina drakar för att rädda dom. Jon börjar då slåss mot döingar som springer mot Drogo medan de andra klättrar upp. Night King kastar under tiden ett spjut mot en av drakarna i luften som då faller och dör. 

Det är alltså händelsen i stora drag. Man kan väl sedan diskutera hurvida Jon stannade för länge och slogs, vilket jag tyckte att han gjorde. Men å andra sidan tror jag att Night King skulle lyckats träffa en drake oavsett om Jon klättrar upp på Drogo en minut tidigare eller inte. 

Kanske kan man diskutera att det är Daenerys egna fel som dels tog med sig drakarna.. och dels flög dig för att rädda dom över huvudtaget?

Cireea
0

Nu finns en tråd om säsong 8: 

https://film.ifokus.se/discussions/5cb404fb8e0e740803000399-game-of-thrones-sasong-8

I den tråden kommer det spoilers, så läs inte där om ni inte vill veta.