Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 1227 ggr
Cireea
3/11/19, 1:04 PM

90 Days to Wed

Är det någon mer här som ser på 90 days to wed (90 Days Fiancé)?   

Om serien
Det är en amerikansk dokumentärserie där man får följa olika par (som består av en amerikansk person och en utländsk person) som ansökt om ett K-1 visa och därmed har 90 dagar på sig att gifta sig i USA från den dagen då den utländska partnern kommer in i landet. Om paret inte gifter sig inom 90 dagar måste den utländska parten lämna USA. 

Om K-1 visa
Ett K-1 visa innebär att en amerikansk medborgare tillsammans med sin utländska fästmö/fästman ansöker om ett visa, genom detta visa kan den utländska personen komma till USA och gifta sig med sin amerikanska partner. Efter paret gift sig kan den utländska personen enligt lag då stanna kvar i USA, alltså få sig ett green card.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
3/11/19, 1:05 PM
#1

Jag hade mer än gärna diskuterat och ventilerat lite åsikter/tankar kring serien om det är fler som tittat. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
3/11/19, 7:54 PM
#2

Jag har inte sett den, vart kan man kika på den?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/11/19, 8:39 PM
#3

#2 Jag tittar på den här : https://123movies2019.com/series/90-day-fiance/ 
Fem av sex säsonger finns där, den sjätte lär väl kanske komma ut framöver (hoppas jag). 😃 Är själv på säsong fem än så länge.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
3/11/19, 9:15 PM
#4

Jag ska kika in och se vad jag tycker!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/11/19, 10:22 PM
#5

#4 Härligt, gör så!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
3/16/19, 5:30 AM
#6

Jag ha sett på det och blir mest irriterad på hur korkade de flesta tycks vara.😆 Det fanns dock ett par som jag tyckte om.

Annons:
Cireea
3/16/19, 4:42 PM
#7

#6 Ja visst blir man irriterad på vissa, en del säsonger är sååå dramatiska. För att inte tala om hur vissa  beter sig mot sin partner, typ Jorge och Anfisa i säsong 4. Hon var hemsk mot honom. Hur många säsonger har du sett? 

Vilket par gillade du? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
3/16/19, 7:36 PM
#8

Usch, Jorge och Anfisa va hemska.😆 Jag ogillade också verkligen Paul och Karine, eller ja, d va Paul som jag ogillade. Sen Darcy och Jesse. Jesse verkade vara ett rövhål. Finns så många mer.😂 Jon och Rachel gillade jag men jag såg nog inte hela säsongen så kanske jag missade något viktigt. Det verkade dock som om de va det mest normala paret. Jag ha bara sporadiskt följt ned serien på tv så jag ha inte sett alla säsonger och inte alla avsnitt. Det har dock varit underhållande att se på oberoende.

Cireea
3/16/19, 10:45 PM
#9

#8 Ah, nu pratar du om "90 Day Fiancé: before the 90 days". 😃 Den serien har jag inte sett, men verkar intressant att kika på när jag sett klart sjätte säsongen av 90 day fiancé. 

Som jag förstått det så får man inte följa själva K1-visa processen i den serien? Utan bara själva förhållandet innan? Får man veta något om dom gick igenom K1-visa processen och gifte sig i USA eller är det något man aldrig får veta? 
För inget av paren (förutom Jorge och Anfisa) är med i 90 day fiancé.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
3/21/19, 3:51 PM
#10

Säsong 5.. paret Molly och Luis …jag vill kräkas över hans beteende. 🤮Han är nog en av dom mest vidriga jag sett genom alla säsonger. Så hånfull och respektlös, inte bara mot sin partner Molly utan även hennes två barn. 

I episod 10 sitter Molly och gråter medan hon berättar hur hon känner om Luis beteende och hur han förändrats. Under hela tiden sitter han bara och tittar på henne som om han inte kunde bry sig mindre. Hela hans ansikte är så hånfullt och så fort han öppnar munnen är det som att han hånar allt hon säger. 

Han tar inte ens konversationen utan börjar istället kritisera hennes hem? Hur hon dekorerar sitt hus. Varför hon har buddhastatyer, ugglor och ljus överallt. Pratar om häxkraft och ifrågasätter varför det inte finns en bibel i hemmet eller ens något som handlar om gud… och han menar då alltså att det är hennes dekorations fel att han blivit som han blivit. Hennes dekorations fel att han beter sig som ett svin mot barnen och kräver att Molly ska laga mat och ta hand om honom. 
Luis har verkligen inte framstått som någon religiös person över huvudtaget, vilket man förstår om man tittar på tidigare avsnitt. 

Han är nog den största rövhatten jag sett i den här serien. Ett riktigt svin. 😡 Man kan verkligen inte beskylla avsaknaden av "rätt" religösa ting i hemmet för att man beter sig som ett äckel mot sin partner och dennes barn. Nej, usch  för honom! 
Molly räknar upp massor av kristna religiösa ting som finns i hemmet när Luis säger att han "aldrig sett något om gud i huset" men han slår dövörat till och bara upprepar samma mening hela tiden. Nej, det där kändes bara som ett sätt att flytta fokus från problemet och hitta saker att kritisera henne för istället för att ta sitt jäkla ansvar och ta på sig att han betett sig som ett arsle. 
Än värre är att när hon lämnar rummet  så skrattar han (!!!) 🤮

Om någon vill se diskussionen jag pratar om så kan ni göra det via länken nedan, 43 minuter in börjar det. 
https://123movies2019.com/episode/90-day-fiance-season-5-episode-10/

Förlåt för det långa inlägget men behövde skriva av mig lite..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: