Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1074 ggr
IdaS-A
0

A scanner darkly

Någon som har sett denna? Vad tyckte ni om den? Jag gillar lite små skumma filmer, tyckte den var bra. Vore kul att höra vad andra tycker

Tom
0

Jag störde mig för mycket på att de hade använt en billig datateknik för att lägga ett skakigt dåligt animationsfilter över en film som annar s kanske hade varit bra. Jag stängde av den efter tjugo minuter.

Vad var idén med att lägga på det där filtret?

johan
0

Filmatiseringarna av Philip K Dicks böcker håller ungefär lika skiftande kvalitet som filmatiseringar av Stephen Kings böcker. Jag gillar Dicks berättelser mycket. Blade runner är kanske den absolut bästa. Minority Report är också mycket bra. Jag gillar till och med Total Recall.

Paycheck och A scanner darkly hör dock till filmerna som jag inte tyckte blev speciellt lyckade. Kanske inte storyn är lika bra som de andra, eller så är det regisör och skådespelare som förstör mer.

Håller med Tom att man inte fattar poängen med effekterna. Ska se tecknat ut eller vad? Och isf varför? Skycaptain and the world of tomorrow hade samma problem. Coolt i 10 minuter, men sedan mest störande. Även Sin City tyckte jag led av detta, men där fungerade det lite bättre.

// Johan

Mvh // Johan