Da Vincikoden
I morgon har den premiär. Vad tror ni? Kommer den vara bra? Gillade ni boken?
Mvh // Johan

Avskydde bokden, uruselt skriven och tröttsamt inställsam - om nu det låter begripligt. Läste den på engelska, kanske var den bättre i svensk översättning, fast jag tvivlar… Synd på en så otroligt intressant story och idé!
Tror knappast filmen är bättre, Audrey Tatou kan jag köpa i rollen, men Tom Hanks…. *suck*
/Dagens positiva kommentar:)
Boken var underhållande, men jag läser inte mer av Dan Brown…
Filmen kan man ju se för att få se Audrey… 
(Paris var fullständigt nerlusad med reklam för filmen…)
DN:s recension av filmen var väääldigt underhållande.
Mvh // Johan
Ännu en rolig recension.
Mvh // Johan
Regissör - Ron Howard:
"Howard säger i en Reutersintervju att han försöker undvika att läsa recensioner när filmen precis kommit ut, men att han fått vissa rader återgivna.
Han menar dock att kritiker och biobesökare ofta tycker olika, och att testpublik som såg filmen flera gånger tyckte att den blev bättre och bättre."
Citatet ur DN.se

Jag har tagit hem boken från DC++ och har nu laddad den i min Walkman telefon och lyssnar på den på tunnelbanan till jobbet. Jag har bara kommit till CD 2 (av 16) och än så länge har det inte blivit spännande. Men efter mordet kan man börja ana sig till vad utvecklingen skall bli
Här är en annan recension som är lite mer positiv.
>> http://bloggywood.se/2006/05/20/recension-da-vinci-koden/
Mvh // Johan
Jag tyckte boken var jätteunderhållande, men har lite svårt för Tom Hanks i huvudrollen, men ska gå och se den ändå.
Lisko, tvärt om här. Nu när jag även läst Änglar & Demoner, av Dan Brown, så upptäckte jag att det inte var en tillfällighet att jag klurade ut en del viktiga saker innan karaktärerna gjorde det. Trist med författare som upprepar sig, det drog även ner betyget på Da Vinci Koden.
Men Tom Hanks däremot, grymt bra skådis!
#9: Sony har precis sagt att man tänker göra film även på Änglar och demoner.
Det kan ju kanske ha att göra med att Da Vincikoden har spelar in grymt mycket pengar, trots alla usla recensioner.
Personligen tror jag inte att Änglar och demoner kan gå lika bra. Det har inte varit lika mycket hype kring den boken så inte lika många kommer att se den bara för att se om filmen är som boken.
Mvh // Johan
Hmm, i så fall är jag rädd att dom kommer göra så Änglar & Demoner blir en uppföljare på Da Vinci Koden. Skulle inte förvåna mig det minsta 
Krama mer pengar ur den bara, ja gör det. Men ni får inte några av mig. Boken är grymt överreklamerad och passar bäst på kioskhyllorna. Filmen kan inte vara bra. Synd att tom Hanks sålt sig till Mammon. Han borde veta bättre :)

Jag tyckte boken Änglar och demoner var bättre än Da Vinci. Mest för att jag varit lite grann i Rom och upplevde boken som rena stadsvandringsguiden.
Måster erkänna att jag läst en fem, sex böcker av Dan Brown och alla böcker är väldigt lika. Alla är av cliffhangertypen och hjälten får inte sova förrän boken är slut.