Stardust
Ok, kanske lite tidigt att starta denna tråd då filmen inte har premiär i Sverige förrän 12:e oktober 2007 (i USA 27:e juli)
Stardust är en film som är baserad på boken av Neil Gaiman med samma namn (på svenska: Stjärnstoft) och utspelar sig i det victorianska England/Wales.
Den handlar om Tristran som för att den han älskar ska gifta sig med honom, måste hämta en stjärna som de såg falla ner på andra sidan Muren. Denna mur är en gräns mellan den vanliga världen och en värld fylld med sagovarelser och där barnkammarrim har mer makt än vad man kan tro. Tristan ger sig iväg för att hämta stjärnan, men allt blir inte riktigt som han tänkt sig….
Filmen är regisserad av Matthew Vaughn (som bla var producent i filmen Snatch) och i rollistan ser man namn som Robert De Niro och Michelle Pfeiffer men även en hel del mindre kända namn.
Och till sist lite bilder som ser väldigt lovande ut:
Bild 2 (den här är så söt, även om det kanske inte är meningen att den ska vara det tillslut i filmen)
Bild 3 (filmen kommer inte sakna kärlek)
EDIT: Tog bort "bild 1" med tanke på vad som stod i #1 bifogar den istället, hoppas det inte är samma problem med de andra….

Akta er för att trycka på länken "bild1" jag fick en trojan i min dator när jag gjorde det:/
Men åååhhh vad jag längtar efter filmen! Jag älskar Gaiman och hans böcker. Hoppas verkligen den blir bra nu så den inte hamnar bland så många andra sf filmer.
och jag längtar tills nån köper rättigheterna till Gaimans "Anansi Boys" och börjar göra film av den :)
Trailern till stardust kom för ett litet tag sedan. Rätt bra, men känns som Yvaine (stjärnan) visas som lite för medgörlig (tydligen är hon inte det i filmen heller enligt Gaiman)
Igår var jag och såg Stardust. Den var helt underbar, även om den skillde sig rätt så mycket från boken, men det var mest en bra sak att den skillde sig. Till exempel så var min favoritkaraktär från filmen Kapten Shakespear som knappt figurerar alls i boken.
Det var en fruktansvärt rolig film, det var många gånger som hela salongen fylldes av skratt, men den var ändå inte en komedi.
Jag rekommenderar verkligen den här filmen =)
Jag gillade filmen! Minns inte exakt hur boken var men…Neil Gaiman själv verkar ha blivit nöjd och då kan det inte vara dåligt. :)
#2 JAAAA!!! Anansi Boys var en totalt underbar bok, måste läsa den igen nu. :)
Jag såg Stardust i lördags och den var helt underbar! trodde inte den skulle vara så pass bra faktiskt :D

Mycket bra underhållning. Hade roligt filmen igenom, mycket beroende på det intelligenta manuset. Många små blinkningar åt olika håll. (4/5)
//Zac
Vilken fantastisk film! Mycket bättre än både Harry Potter och Narnia. Det kändes mer som att Stardust var gjord för film och inte en 1 miljon sidor lång bok som ska stympas och stympas för att komma ner under två timmar.
Effekterna användes på rätt sätt och inte för sakens skull som i Harry Potter. Robert deNiro och de döda bröderna var ju en otroligt skön krydda i en annars rätt vanlig sagomiljö.
Mvh // Johan
#8 Håller helt med, johan!
Jag gillade inte början av filmen. Det kändes som att de bara rusade genom det. Kunde ha lagt ner iaf 15 minuter till där. Men sedan blev det bättre och bättre :-)