Mysfilmer!
Jag mår lite dåligt just nu och skulle vilja begrava mig under täcket med några mysfilmer. Spelar ingen roll om jag har sett dem förut, just nu står det still i huvudet bara och om jag söker via google så är det alldeles för många av filmerna som visserligen slutar lyckligt men har för mycket drama i sig.
Det gör inget om det är lite drama, men jag vill inte typ ligga och storgråta som en seriefigur…
Så gärna nåt romantiskt, någon komedi, barnfilm/familjefilm, osv.
Och just ja, inget flummigt, i stil med American Pie. Men tänk typ Bridget Jones Diary, Never Been Kissed, osv.
Och största kravet är att den måste sluta lyckligt! Oavsett hur feelgood resten av filmen är, om typ ena personen i kärleksparet dör på slutet så vill jag inte se den!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fundamentals of Caring (Netflix)
#1 Åh, undrar varför jag aldrig hört talas om den förut! Såg trailern och den hamnade direkt på min watchlist. Ser jag den inte ikväll blir det definitivt snart!
#2 Är inte den rätt dramafylld? Jag har sett trailern och den ligger i "min lista" på netflix men är väl rädd att det är för mycket drama liksom.
The Jungle Book, otecknade :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
#5 Nya menar du? Ja den är fantastisk! Kan hända att jag ser om den. :D
Ja precis! Jag tycker också den är underbar och den har ju sina stunder men i det stora hela tycker jag den är fin och mysig :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
#7 Ja, alltså lite drama eller action får såklart filmen innehålla, så länge det typ inte är så att man gråter halva filmen innan det slutar lyckligt. xD
#3 Jag kände likadant när jag hittade den första gången. Gillar den verkligen, hoppas du kommer göra det också. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
The Holiday med Kate Winslet är super mysig tycker jag!
#10 oh ja the holiday är mysfilmernas mysfilm typ:) sen tycker jag även love actually är mysig, likaså en oväntad vänskap, jane austen bookclub, in her shoes, Juno , Easy A, Jerry McGuire, Crazy stupid love, Dan in real life, the proposal, a lot like love, 17 again, Definitly maybe och pretty woman. Hoppas någon av dessa piggar upp lite!
”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -
Tack för alla tips! Jag började kolla på en film men somnade så jag var visst lite för trött… Nu är jag bara inne en sväng för jag var tvungen att hämta ett glas vatten. Men jag ska kolla in alla titlar i morgon!
#11 En oväntad vänskap (The intouchables) är bara sååå bra! 🤗
#13 Ja, jag har förstått det! Men känslosam va? Lite i stil med You're Not You? Jag älskar filmer där man liksom, nästan flyter på moln av känslor efteråt och som sagt får det gärna vara drama. Nu senast såg jag Florence Foster Jenkins med mamma på bio, och den var liksom… lagom. Jättefin, fenomenala skådespelare (Meryl Streep, hallå!), hade sina roliga stunder men även otroligt mycket känslor.
Egentligen borde jag inte ens be om tips, min watchlist på IMDB har över 400 titlar så ehhhhhhhhhh, jag har väl egentligen så jag gör. Men ibland vill man liksom bara känna sig varm inombords! Musikaler gillar jag inte överlag, men Mamma Mia är en sån film t:ex.
#13, Ja den ligger på min topp 10 bästa film lista :)
#14. Jo, jag kommer inte helt ihåg you are not you men den kom ju efter en oväntad vänskap och är inte bättre och har nog inte så mycket humor som en oväntad vänskap heller. Ja bäst är att se själv så får du bedöma! :)
”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -
#15 Den ligger på min lista, så får vi se när jag betar av den! Fastnar hela tiden i annat nu, idag hamnade jag hos föräldrarna för middag och nu bör man väl sova snart. Men som sagt, tackar för alla tips i tråden och allt som jag inte redan sett hamnar på min watchlist, och de jag sett kanske jag får för mig att se om. :D
#14 Helt klart känslosam (enligt min åsikt) men mycket av det känslosamma är på ett bra sätt. 🙂Rekommenderar den verkligen.
#16 Det blir lätt att man fastnar i annat! 😎
Åh, en oväntad vänskap! En av mina favoritfilmer verkligen, har bara sett den en gång när den var ny, så den ska jag snart se igen tack vare den här tråden! 🙂
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Tycker Harry potter-filmerna är otroligt mysiga, särskilt de första fyra!
Sedan är Rattatouille(stavning) supermysig också, tycker jag, även om det är en barnfilm.. Jag tycker barnfilmer överlag är väldigt mysiga, även t ex hitta nemo.
Sedan tycker jag Illusionisten med Edvard northon är riktigt bra =)
Fantastic mr. Fox och Willy Wonka and the chocolate factory är rätt mysiga. Båda är Roald Dahl adaptioner.
Hail, Caesar! tycker jag om att titta på också. Den är typ ett kärleksbrev till gamla filmer.
My dinner with Andre. Det är en bottle movie (utspelar sig bara på en plats) och handlar om två män som praktiskt taget bara diskuterar olika saker under hela filmen. Den är såå mysig att bara lyssna på.
Fantasia. Den kollar jag alltid på när jag är sjuk/mår dåligt. En av de vackraste animerade filmer någonsin, tycker jag.
The General. Buster Keaton film. En av mina favoritfilmer.
Do as you would be done by - And think for yourself
#20 Håller med om fantastic mr fox! Har man inte sett den bör man göra det ögona böj =)
Kärlek på menyn tycker jag är mysig. Love actually med men den jade någon redan nämnt. Brukar inte gilla kärleksfilmer så mycket annars. Matilda, en barnfilm men den är fin. Because of Winn-Dixie. Absolut UNDERBAR film enligt mig. Handlar om en tjej som tar hand om en herrelös hund bl.a. Också barnfilm men överlag är det en del barnfilmer som är mysiga, bra och har bra budskap. Stuart Little. En dag i livet. Helt otroligt härlig film, Morgan Freeman är med.