Sadako vs Kayako
Någon som har sett den? Vad tyckte du?
Min man vill hemskt gärna se den, han älskar asiatisk skräck, jag är väldigt nyfiken jag med…men jag får mardrömmar i flera veckor efteråt av just den här skräckgenren, så jag tänkte höra om ni andra tycker den är värd ännu en runda med nattmaror?
// Harley
Oftast så brukar just asiatiska skräckfilmer skilja sig ganska mycket från västvärldens skräck. 🙂 Kika på trailern så kanske du kan avgöra om filmen är värd lite mardrömmar! 👍
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Vi har sett både Sadako´s och Kayako´s egna filmer; Ringu och Grudge och en hel del andra asiatiska skräckisar.
Jag har någon slags hatkärlek till såna filmer just för att jag blir så förbaskat rädd.
Har haft ett uppehåll från asiatisk skräck ett par år, så nu är det kluvet om man ska utsätta sig för en ny prövning.
Trailern ser ju ganska lovande ut…
(Såg trailern när den kom ut i somras och som ett brev på posten så kom en liten mardröm den natten. 😉)
// Harley
#2 Jag förstår, har också lite hatkärlek för just skräckfilmer. 😎För mig ska det dock vara just skräck om jag ska se det och inte filmer som går ut på att enbart skada karaktärerna för att äckla publiken (typ Saw-filmerna).
Brukar dock inte få så mycket mardrömmar utan snarare lite paranoia som sipprar in i vardagslivet. 😛
Jag skulle nog sett filmen! 😃
Blev lite intresserad nu faktiskt så ska nog kolla upp den. Har ju sett Grudge och the Ring så den här filmen känns ju som ett måste..
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck