Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 558 ggr
Cireea
0

Diskussion: The Hateful Eight

Har någon annan här inne sett filmen The Hateful Eight? 🙂
Vad tyckte ni om filmen?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

oddahviing
0

Jag tyckte den var jäkligt seg. Tyvärr är jag besviken på Tarantino. Jag har tyckt om alla hans andra filmer men denna tyckte jag var för simpel, och den fångade inte mitt intresse.

'-Headlights on the highway-'

Cireea
0

Oj, jag tyckte filmen var väldigt bra. 🙂Visst, kanske inte film jag skulle se om och om igen men klart sevärd.

Carrosh
0

Tyckte väldigt mycket om den filmen! Blev helt lyrisk över de underbara dialogerna, det är vad som gör den här filmen så bra! Tarantino fortsätter leverera, och just dialoger är hans grej. Sen att storyn är helt galen gör ju det hela bara ännu bättre! Satt still hela filmen, med korta pauser för toabesök bara, det var längesen jag kände så med en film (brukar ofta pausa för att göra något att äta eller göra kaffe eller något annant en stund om den inte är jättebra).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
0

#3 Äntligen! Har bara stött på folk som avskyr den men jag känner själv att man kanske gått in med tanken att filmen ska vara något helt annat?

Jag gillade den skarpt även om det kanske inte går till historien som min favoritfilm men den är helt klart sevärd!

Carrosh
0

#4 Jag tror också att många gått in med förväntningar om något annat, men det är ingen idé att göra det när man ska se en film av Tarantino, för man vet aldrig riktigt vad man möter i en sådan film. Man vet aldrig riktigt vad som kommer och han har ju ett rätt speciellt sätt att berätta på.

Vad tyckte du om dialogen då? Jag fick en del tankar mot Inglorious Basterds, eftersom det mesta krutet lagts på just dialogen och de udda karaktärerna. Inte för att de udda karaktärerna i sig är något ovanligt i hans filmer (alla hans filmer består ju av sådana), men att karaktärerna fått ta sådan plats i långa dialoger är ju inte lika vanligt i hans filmer, därav kopplingen till Inglorious Basterds. (Vilken analys haha).

\m/

Cireea
0

#5 Precis! Jag gick in med noll förväntningar! 😛

Jag känner verkligen att dialogerna och sättet filmen var uppbyggt på gjorde allt, det fångade mig och höll mitt intresse. Älskade när man fick gå tillbaka där mot slutet av filmen för att se hur dom förberedde allt. 👍

Carrosh
0

Ja, den delen var en väldig överraskning! Bara det att någon hade gömt sig i golvet alla de timmarna (som jag gissar att det var), gjorde det hela otroligt intressant. Blir en helt annan sak sen när man ser filmen igen någon gång.

\m/

Cireea
0

#7 Ja exakt! 
Blev så grymt chockad att någon var under golvet, hade inte alls förväntat mig det. 

Sedan hela grejen med att någon av männen var bad guy, och så var det alla som jobbade tillsammans. Det hade jag inte heller väntat mig. 😮Jag misstänkte den där Bob nästan direkt men fasen vad överraskad jag blev med dom andra. 😂

Carrosh
0

Ja, samma här! Trodde väl att kanske en var bad guy, men inte i princip hela bunten.

\m/

Cireea
0

Haha exakt! 😂