Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1203 ggr
blodörn
0

Långa filmer?

När tycker ni filmer är för långa?
Jag tycker när de är ungefär mer än 2 och 1 halvtimme. 
Jag kan sitta länge och bara göra inget, jag blir sällan uttråkad men när filmer är för långa så tycker jag det är som tortyr.
Jaja, anledningen varför jag frågar är för att jag jättegärna vill se Lawrence of Arabia eftersom väldigt många filmkritiker pratar om hur bra den är MEN den är nästan 4 timmar lång och jag vet inte hur jag ska komma igenom den.
Har ni sett den? Är det värt det?

Do as you would be done by - And think for yourself

Odd
0

Man kan ju alltid ta en paus och fortsätta titta när man känner för det, brukar göra det oavsett hur lång filmen jag tittar på är om jag känner mig rastlös 🙂 Kollade t.ex på Mune: Guardian of the Moon häromdagen och pausade halvägs, gick en promenad med hunden och fortsatte titta sen.

De enda filmerna som jag verkligen kan sitta ner och kolla på i ett streck är Sagan om Ringen, då har jag inga problem med att köra alla filmerna på en dag/natt 😃

Har inte sett Lawrence of Arabia, så kan inte komma med några åsikter angående den

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

blodörn
0

#1 Jo, brukar också pausa filmer så och typ duscha eller göra som du och gå ut med hundarna. Men det sägs att den bästa filmupplevelsen är när man ser hela rakt igenom.
Brukar också kolla på dem alla tre :) Gör det en gång om året, de är tre av mina favoritfilmer.

Cireea
0

Jag tror mycket handlar om ens egen sinnesstämning, vad filmen handlar om och hur handlingen är upplagd i filmen. 🙂 Så för min del beror det helt på vilken film det är. Jag kan lätt se på en film som är 3 timmar lång om det är rätt film. 

Lite svårt att förklara.. men ja! 😃

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

frejaspluto
0

Det är samma här om jag känner att det är en bra film kan jag sitta hur länge som helst. Dock på kvällarna har jobb och familj. 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

blodörn
0

#3 Sant. 
Jag kan egentligen gilla allt om jag bara kommer in i filmen, men det är så många distrationer (typ måste gå ut med hundarna, hjälpa mamma ta hand om småsyskonen medans hon diskar och sådär) och då kommer man lätt ur den och sådär. 
Jag är 25 minuter in i filmen nu och hittils är den rätt bra.

Halvdansken
0

Sann historia dessutom.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

blodörn
0

#6 Ja, det var en av anledningarna till att jag verkligen ville se den. Älskar historiska filmer.
Har sett den nu, och den var såå bra! Så vacker, också!

Cireea
0

#7 Blev det många pauser? :)

Calcifer
0

Beror på mitt humör. Jag är en sån som ibland inte klarar att se mer än 10 minuter i sträck av en film innan jag måste pausa och åtminstone klämma in en kort koll på fb eller iFokus. Och andra gånger kan jag plöja igenom t:ex alla fyra Indiana Jones filmer utan paus mer än kisspaus typ. Eller spendera bara lite över tre veckor med att se nio säsonger + 2 långfilmer av en serie…

Däremot kräver en lång film om jag t:ex ser den på bio eller så att den ska vara något speciellt och bra. När jag såg Inception på bio höll jag på att krevera för den var så värdelös och jag tappade intresset efter en halvtimme.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
0

#8 Några stycken. Var tvungen att pausa och gå upp och göra något då och då, men tyckte inte det gjorde någon dålig inverkan på filmen.  Den var jättebra :)

Cireea
0

#10 Kul att höra! 🙂