Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1269 ggr
Stefan
0

The Fountain

Nästa år kommer en film vid namn The Fountain regisserad av Darren Aronofsky som tidigare har gjort Pi och Requiem for a dream. Jag tror det kommer bli något alldeles extra och helt klart annorlunda. Trailer finns ute hos Apple.

Erik
0

Coolt. Pi är ju en av de absolut coolaste filmerna som gjorts! =) Man känner sig så där lagom overklig efter att ha sett den…

Niklas
0

Pi, är det den där filmen om en kille med en dator i ett trångt rum?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Requiem for a dream har jag sådan hatkärlek till. Det är nästan för verklig på något sätt. Det är få filmer som jag tycker är så obehagliga som den.

Snyggt filmat, bra musik och intressant historia! Men fy så obehaglig.

Mvh // Johan

Stefan
0

#2 Det stämmer, handlar om en matematiker som försöker knäcka talet Pi´s gåta och blir jagad av allt från myndigheter till hänsynslösa börsföretag..eller är han bara paranoid?

tillalex
0

Annars kommer det ju en annan film om en Pi som har det lite trångt :)

Fast då är det Yann Martels bok Berättelsen om Pi som skall bli film. Boken var bra men jag undrar hur det skall gå att klämma in en tiger, en zebra, en orangutang, en hyena och en indisk pojke i en liten livbåt och sedan regissera dem.

Kommer 2007 sägs det.

Stefan
0

Tittade nyss på The Fountain. Vilken film, helt underbar! Det är få regissörer som lyckas skapa sån filmmagi. Nu direkt efter känner jag bara att jag vill se den igen och det är ju ett gott betyg :) Underbar musik, oerhört välgjord rent visuellt och en historia som tål att funderas över. Någon mer som sett den?

johan
0

På tal om musik. Är det inte lustigt hur många trailers, tv-spotar och filmer som använt musiken från Requiem for a dream? Sagan om Ringen-trailern t ex.

Mvh // Johan

Stefan
0

#7 Jaså, det visste jag inte. Har faktiskt inte sett Requiem for a dream än, men ska ta och göra det snart!

Pia
0

Pi och Requiem är sannerligen inga höjdare… Dock tycker jag The Fountain verkar spännande!

zzaga
0

Jag tyckte bara filmen var seg och trist.

johan
0

#9: Pia, det är tur att vi inte behöver gå på bio tillsammans, vi gillar verkligen helt olika filmer. :)

Du tycker säkert Nyckel till frihet är dålig också. *ler*

Mvh // Johan

Pia
0

Nope, Nyckel till frihet tycker jag är riktigt bra!

Och Garden state inte att förglömma, ingen regel utan undantag:)

rumpino
0

hehe jag har sett filmen .. såg den på filmfestivalen och gav den en etta på filmtipset. vi har inte samma smak du o jag steff, helt ärligt är detta en av de värsta filmer jag sett =)

Kokoskorven
0

Platsar i sämsta filmentråden….hehe…

Stefan
0

#13 HAHA, det slår nästan aldrig fel. Du och jag tycker verkligen helt tvärtemot. Vi får ta en filmkväll nån gång och försöka övertyga varandra att se respektives favoritfilmer :)

Cartman
0

Såg denna igår och visst var skådespeleriet, fotot och musiken bra. Men storyn är ren och skär bullshit för att citera Penn & Teller. (1+/5)

Stefan
0

#16 Ojdå, jag som trodde du skulle tycka om den C :)

Jag måste ta och se om den snart…se om den är lika bra andra gången…

Lotta_A
0

jag har sett den och gillade den. orginell. verkligen. Snyggt filmad och bra musik.

Man fick verkligen tänka till och det tog för mig att förstå hur allt låg till. Skådespelarna var ju superbra också.

Maria
0

Requiem for a dream tillhör en av de bästa filmer jag sett. En av de värsta också. Jag mådde så dåligt efteråt och den gav flera dagars nedstämd eftersmak men jag kan dock inte glömma den.

(jag hade samma känsla med Zigenarnas tid)

/Maria

rumpino
0

brrr får rysningar när jag tänker på denna film. pekoral är för vagt .. kan nån finna bättre ord?  :)

Stefan
0

#19 Har du sett The Fountain då? (som tråden handlar om) och vad tyckte du om den.

#20 Order du letar efter är "underbar" :)

zeretki
0

Har The Fountain kommit ut på hyrvideo än? Har inte sett den nämligen och har hamnat i ett tidshål när det gäller film/bio.

rumpino
0

#21 :)

#22 jag tyckte mej se sk*ten i en affär härom dagen  :)