Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1639 ggr
rocksan
0

En vampyrs bekännelse

Vem tycker att denna sköna film är bra? ^¨ Jag tycker den är häftig, och med några snygga skådisar också heheSkrattande

WiktZac
1

Som brukligt är det skurken som är intressantast, Cruise som Lestat är magnefik tycker jag! Det måste vara tungt för Kisten Dunst att sannolikt ha gjort sin bästa rollgestaltning som 11- eller 12-åring…

//Zac

rocksan
0

hehe..ja eller hur..hehe ^^..jösses va ung Kirsten Dunst är där..hehe ^^

EmmaG
0

Helt underbar film! Självklart..
Queen of the damned är oxå bra, men kommer inte alls i närheten av E.V.B och dom är ju så otrligt olika de bägge så det går väl knappt att jämföra heller..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

rocksan
0

Jo, Queen of the Damned e oxå jättebra, men denna film e bättre hehe ^^

Kokoskorven
0

Nu var det länge sedan jag såg filmen och läste boken…men boken är överlägsen filmen. Helt fel rollbesättning! Stämde inte alls med "mina" bilder.

rocksan
0

ska väl läsa boken också..hehe xD

smalltowndude
0

BÄST!

ciss
0

Helt okej, såg den för något år sedan.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

rebeccajansson
1

Jag tycker att filmen är väldigt "ren" elr hur man skall säga. Elegant, känslig o stark med mycket bra skådespeleri.

Har varit väldigt förtjust i Queen of Damned den är väldigt erotisk o snygg på någe vis, modern.

KaiPon
0

Kommer inte ihåg mycket av den, men tyckte den var helt okej.. Tror jag. Var ganske länge sen nu, och har bara sett den en gång.

Queen of the Damned on the other hand… Den kan jag utantill, från början till slut. Har sett den extremt många gånger.

Men jag är också partisk, för att jag totalt älskar Aaliyah, både som sångerska och skådespelersa (RIP

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Skorpion76
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inte sett filmen, men jag blir rejält förvirrad över ledmotivet till den. Jag har nämligen alltid trott att ledmotivet till den filmen är den här låten  e videon. Anledningen till att jag tror det är för att jag hörde någon på radion som sa det ungefär samtidigt som filmen släpptes och började visas här i Sverige. Den här låten börjar dessutom med dessa textrader. 

I'll protect you from the hooded claw
Keep the vampires from your door

Av texten att döma skulle man lätt kunna tro att den är ledmotivet eller åtminstone finns med i en vampyrfilm.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Skorpion76
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Istället är det tydligen den här låten som är ledmotivet till filmen.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
0

Tycker filmen är bra men boken slår den med hästlängder. Men Anne Rice är för mig en sådan författare som man inte riktigt "kan" filmatisera.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"