vildmark / on the road tips?
Jag söker filmer som liknar Into the Wild, 127 hourse etc. Svårt att beskriva vad det är jag söker, då jag knappt vet det själv. Men gärna någonting där dom vandrar, och ska klara sig i naturen. Tracks och Wild verkar bra, men har inte hunnit sett dom ännu. Det behöver inte nödvändigtvis vara en film som utspelar sig i vildmarken, kan även handla om någon som reser omkring och upplever saker.. eller nått. Vet ni någonting bra? Jag vill inte se några "oseriösa" filmer.
"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
but in developing the capacity to enjoy less."
Vertical Limit
Jag söker fortfarande tips. Är det ingen som vet någonting?
Lord of The Rings och Hobbit-filmerna, kan det bli mer vildmark och vandring/resor än det? 😂
Men här kommer några förslag:
- Apocalypto (Inte nutid dock men otroligt bra, utspelar sig i vildmarken)
- Cast Away (Om du inte redan sett den)
- The Edge
- A Walk In The Woods (Har inte kommit ut men verkar awesome , ska själv se den så fort den kommit)
- The Grey
Kan någon av dessa vara något? 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3 Haha, ja lotr är exakt vad jag söker. 😃
Apocalypto är nog ingenting för mig. Cast Away och The Edge har jag nog redan sett. A Walk In The Woods har väl redan kommit ut? Den ska jag absolut se! The Grey verkar också bra. Tack! 🙂
#4 A Walk In The Woods har gått på bio men har inte släppts på DVD ännu. Finns inte heller att ladda ner (om man nu håller på med sånt tralalala).
Får se om jag kommer på något mer, tog bara några filmer som jag själv visste om. Finns ju ganska mycket om man googlar, sen om filmerna man hittar är bra är ju en annan femma såklart. 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck