Idiotiskt!
Jag kan bli så irriterad på både SF och Astoria när dom tar extra betalt för att sköter jobbet själv och betalar biljetter på nätet och hämtar ut den i automat.
Astoria har dessutom slagit nytt rekord i dumhet när de nu erbjuder diverse rabatter, bland annat 20:- rabatt per biljett måndag till torsdag, men bara om man betalar i kassan. Om man betalar på nätet så tillkommer istället en avgift på 10 kr. Det är alltså 30 kr dyrare om man vill slippa köer och behöva hämta ut biljetten en timme innan föreställningen.
Suck!
Mvh // Johan

Håller med, korkat och irriterande i kvadrat:(
Men johan, du förstår att det har kostat SF och Astoria en hel del pengar att ta fram dessa tekniska lösningar som möjliggör bokning och betalning via nätet. Eftersom de har gjort en sådan dyrbar investering så vill de gärna få tillbaka en del av de pengarna. Självklart kommer det ta många år, kanske 10-20 år innan de fått tillbaka alla pengar.
Eller så är det helt enkelt en av de sämsta bortförklaringarna och de passar på att suga ut lite extra pengar lite i "smyg" istället för att höja biljettpriserna…Håller alltså fullständigt med er :)
#2: Det var faktiskt förklaringen jag fick när jag mailade SF. Fullkomligt absurt. Ge rabatt på egenbokningarna ist och ha en mindre anställd i kassan så har det väl betalat sig på nolltid.
Mvh // Johan
#3 De använder den förklaringen på sin hemsida också, helt otroligt.
Kan bara instämma att det är helt idiotiskt och att deras förklaring bara gör en förbannat!!!
Har av principskäl nu nästan helt slutat med att köpa biljetter på nätet.
/Scrog