Heartbreak Hotel
Heter Colin Nutleys senaste film med i huvudrollerna Helena Bergström (sååå ovanligt…) och Maria Lundqvist. Handlar i korthet om två kvinnor i fyrtioårsåldern som efter skilsmässa respektive äkta mannens död träffas under lite udda omständigheter, blir goda vänner och ger sig ut i Stockholms nattliv. Ja egentligen är den väl lite mer substantiell än så kanske, fast nja, inte direkt minnesvärd. Dock har den sina stunder av gapskratt och kvinnlig igenkänning, en rätt så typisk "chick flick" tycker jag.
- Små triviala detaljer; Helena B har väldigt snygg urringning igenom hela filmen,
- det smyger en katt lite, förmodat oplanerat, planlöst i bakgrunden i en viss scen,
- Jill Johnsson gör ett inhopp som sig själv - hon har påfallande god smak vad gäller handväskor…:)
På en femgradig skala, 2+ sisådär… Någon mer som sett den?
Jag har sett reklam för den vid flera tillfällen när de har recenserat den i tv…tycker det räcker gott :)

Jo, det kan jag nog hålla med om faktiskt. Fungerar nog minst lika bra på DVD om man så önskar.
Jag klarar verkligen inte av Helene Bergström. Förmodligen är det fler som tänker som jag eftersom de enda filmer är med i är Colins.
Usch.
Mvh // Johan

Nej hon har ju inte direkt något register som skådis, hon spelar liksom bara sig själv. Inte heller på teater fungerar hon annorlunda. Fast just som vardaglig tjej blir det trots allt ganska bra - dock känns ju konceptet Nutley/Bergström ganska så tjatigt…:/
Men i HH så fanns det ju fler skådisar som bidrog till ett sammanhang, och HB och ML kompletterade varann bra.

Hm.. Jag var och såg filmen igår, och jag får väl känna mig lite ensam här, men som underhållning en gråtrist kväll tyckte jag att den var jätterolig
Den gav många goda skratt och var inte för invecklad för min hjärna (det säger väl en hel del om min hjärnkapacitet) Men jag tycker helt klart att den är sevärd 
Jag lär väl kanske skilja mej helt från mängden här, nu… Men, jag var och såg filmen på Galapremiären 20/3, och det var mitt första biobesök sedan 1988.
Jag tycker den är rolig och bra. (lite snopet slut, bara… och jag snappade inte riktigt upp var MC-gänget kom ifrån)
Men, nån katt minns jag inte.
I vilken scen var det den dök upp? 

När Helena B satt på verandan och hennes töntige ex man dök upp, då smög en liten kisse runt i bakgrunden bland buskarna och upp på grannhusets veranda…:)

Jag såg katten 

:)
Jaaa… det stämmer.
Det var nog en katt som smög där. Och nu minns jag att jag reagerade på det… men, jag fick det nog till en hund… *tror jag*
Men, det var nog deras katt. Djur är ju så svåra att regissera.
Hunden som Lisas son skaffade sej i filmen, är Helena's (och familjens) hund, Patch, faktiskt. 
Hon charmade filmteamet, och blev inskriven, eftersom hon envisades med att vara med ändå.