Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 604 ggr
johan
0

King Kong

Är det någon som sett King Kong ännu och kan ge ett litet omdöme?

Mvh // Johan

Staffan
0

Jag har hört att den ska vara riktigt bra!

Tänkte faktiskt försöka hinna med att gå och se den någon kväll snart och kan återkomma med en rapport då… :)

// staffan

AndersE
0

Såg den nyligen. Mycket bra och klart sevärd!

Historien är ju inte mycket att ha, men jag tycker att spelet mellan skönheten och odjuret ändå är riktigt intressant.

Fantastiska scener med diverse djur. Några scener blir väl långdragna, även om de är fyllda av action. Filmen är ju tre timmar lång, men jag tycker inte det känns som att den är alltför lång.

Scenerna med insekter är värst. Då höll jag på att krypa ur stolen…

Bland det bästa är New York. Såväl i början som slutet. Helt fantastiskt! Man ÄR verkligen tillbaks i NY på 30-talet!

(Från en som var med förr i tiden…)

Pia
0

Åh jag som tänkte skippa den helt, tänker bara på den gamla svart-vita originalfilmen… Kan bli så töntigt med remakes… Men nu så blir jag onekligen lite intresserad:)

Andreas
0

Japp den var helt klart sevärd. Kong är verkligt bra animerad liksom alla andra djur som är med i filmen, riktigt snyggt.

Niklas
0

Jaha, jag får väl gå och se den när jag blir sugen på något romantiskt då. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Emma
0

Jag har sett den också. Ok, den var dubbad till tyska eftersom jag såg den i Tyskland. Men det gills väl ändå.

Specialeffekterna var riktigt bra med alla äckligeheter som kryllade. Och lite kul var den emellanåt också. Men jag fick känslan av att man försökt lite för mycket åt alla håll. Den är inte tillräckligt rolig, tillräckligt spännande, tillräckligt läskig eller tillräckligt mysromantisk för att jag ska få några i kroppen kvarstannande känsloupplevelser.

Visst var det maffigt med NY! Ursnyggt gjort! Och hennes klänningar är jättevackra. Men det finns andra saker med 30-talet som man helst vill slippa. Jag vet att det är en helt annan sak, men jag tycker att den är extremt rasistisk och antifeministisk. Svarta 'onda' människor som dansar med benbitar i näsorna, smutsiga svettiga mäns muskler, blonda vackra oskyldiga hjälplösa lockar. Gäsp.

/queen kong

Faxlin
0

Ja, så kommer jag då som alltid väntar med att se alla filmer tills jag hittar dem på DVD. Nu har jag sett denna film jag med.
Vad tyckte jag då. Jodå, skaplig.
Lite orealistiskt i NY när det körs så fort med bilar som skulle tippat i kurvorna för länge sedan. Fast det är klart hur realistiskt är det med maskar som kan käka en och en gorilla på 8 meter, så man får kanske inte ha så realistiska krav på denna film.
Klart sevärd, men ingen film man ser om i alla fall. Sååå bra var den inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oskar
0

Och även jag har nu sett den… Hade höga förväntningar, det är ju sagan-om-ringen-mannen som gjort filmen. Den levde dock inte riktigt upp till mina förväntningar. Men en svag fyra av fem blir det ändå för det är en film med många omväxlande och välgjorda miljöer, allt från New York till insektsgrottor. Och visst är det lite synd om King Kong som alla bara vill döda… :)

Oskar

AndersE
0

Putta…