Wallace & Gromit
Kom iväg och såg den i helgen, med engelskt tal förstås. Får fem stjärnor av mig, mycket bättre än så blir det inte.
Nåt jag tänkte på under tiden var att det var skönt att gå på bio. Det blir inte så ofta nuförtiden, med smått hemma, men de få gånger jag gått på sistone har jag bara irriterat mig på mobilpratande ungdomar.
Nu gick vi en lördag, klockan 16.30 på Royal i Stockholm och det var en förvånansvärt mogen publik, skulle säga att medelåldern låg närmare 40 år, och det var som "förr i tiden" att sittta i salongen. Folk var tysta, skrattade när det var kul och prasslade bara lagom med godispappret. :) Inte en enda mobilsignal under hela filmen!
Kanske handlar det bara om att välja bort megapalatsern när man går på bio för att slippa det värsta slöddret? Vad säger ni andra, hur gör ni för att orka gå på bio?

En klassisk strategi är ju som du säger Måns, att välja bort "ungdomsgårdarna". Upplever det som att Sergel, Filmstaden Söder och Biopalatset är de värsta biograferna vad det gäller störande publik. Sen har jag helt slutat att gå på kvällsvisningar på helgerna, det känns som bortkastade pengar eller värre.
Att välja mer "kulturell" film hjälper ju också till, men vad göra när man vill se det senaste actionmonstret på stor duk.

Brukar se film i Filmstaden Kista. Oftas är det inte så farligt med mycket prassel där men det händer ibland.
Så den är bra måste nog se den snart! ;)

Nej, jag ville ju vara FÖRST med att kommentera Wallace & Gromit! Äsch då…:) Skall se den på onsdag istället.
Jag brukar också se film i Kista, ligger bra till, men där har jag också haft den värsta filmupplevelsen vad gäller störningar. "The Ring" en fredag kväll, en hel hoper skräniga tonårshoppor som skrek sig igenom hela filmen. Vi var många som sa till, men de vräkte bara ur sig den ena svordomen efter den andra. Undrar varför ingen gick ut efter vaktmästaren när jag tänker efter… Hur som helst så var filmen en av de bästa jag sett, man blev lätt uppslukad av den trots skränandet. Numera går jag aldrig på fredagar på den typen av film, på den typen av biografkomplex.
Jag tycker egentligen också att hela bioupplevelsen blir trevligare på en "riktig" gammal, vacker biograf. Men eftersom man skall ta sig in til sta'n, hitta parkering osv, så blir det ändå oftast Kista eller Täby etc.
När jag pluggade gick jag ofta på bio mitt på dagen mitt i veckan, gärna ensam, och det var ganska mysigt och trevligt när de var tvungna att köra filmen för bara lilla mig:)

Nu har jag sett filmen! Måste säga att jag tyckte den var väldigt bra och väldigt detaljrik! ;)
… Lägger till W&G på min lista över filmer att se…

Dom visade också pingvin(från madagaskar) filmen innan själva filmen så hela biobesöket blev mycket över förväntan! ;) Någon som vet ifall det finns fler än en kortfilm med pingvinerna? Den som visades nu var att det var jul på zoo:et.
Tack för era omdömen, tycker den verkar helfestlig att döma av trailern. Nu gäller det bara att ta sig tid att se den :)

Det var faktiskt många riktigt bra skämt i filmen som är gömda i detaljer! Nu ska jag inte säga för mycket men de som har sett den vet kanske vilken tom låda jag tänker på i slutet?
Haha vilken skön film! Så imponerande att de lyckas göra leranimationer så levande, Gromit är ju bara så grym. Fast jag är minst lika imponerad av de härliga och detaljerade miljöerna som de skapat. Fler såna här filmer! :)

Ja visst var den bra!! Kul och mysig och imponerande gjord på alla sätt och vis:))
Den var underbar! Tänk vad roligt det är att se en film man blir glad av!

Såg rullen idag, denna vegetariska skräckfilm är otroligt välgjord med massor av roliga gags (#8, antar du menar "may contain nuts"-lådan?). Solklar 5:a. Hade inte sett W&G tidigare så nu har jag lagt upp "The Incredible Adventures of Wallace & Gromit" (3 Oscarsbelönade kortfilmer) och "Chicken run" på Brafilm.