Mission Impossible
I kväll går Mission Impossible på TV. Egentligen tycker jag nog att tvåan är bättre, men det är ändå skön action!
Mvh // Johan
Tvåan e sämre.. Mission Impossible har för mig alltid varit om de ultramoderna och häftiga prylarna, och förmågan att kunna slinka in och ut utan att någon märker det förrns det är försent..
Ettan tycker jag är halvsjysst i den bemärkelsen att de har en del hightech prylar och att Tom Cruise mer var en "technodude" än en "asskicking dude".. Tvåan e askass, i min mening.. Allt som Mission Impossible betydde är borta, och har blivit ersatt av meningslös motorcykel-balanserande-skjutsekvenser och höga sparkar o sånt skit..
Misstolka mig rätt, jag gillar action, men inte om det förstör ett annat koncept.. Ingen av er skulle väl vilja att det kom en uppföljare till Resident Evil, där de ersatt all action med drama och man får se hur byråkraterna på Umbrella Corporation vänder papper i två timmar? :)
#1: Hehe. Jag förstår vad du menar. Ur ren MI-synpunkt håller jag med dig, men som film betraktat tycker jag ändå MI2 är bra.
Mvh // Johan

Jag tycker som sagt att båda filmerna är klart sevärda. Även om jag håller med #1 om att allt MI alltid stått för försvann i tvåan, men om man glömmer bort namnet på den blir den en bra action.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars