Sharknado
Är det någon mer här än jag som sätt denna film? Jag har jätte svårt att hitta ord för denna film, den är varken bra eller dålig och man kan inte avgöra om den ska vara seriös eller rolig med tanke på låg budget effekterna, ex att hajar simmar runt i småpölar eller att det ena stunden är översvämmat och andra stunden inte, och sen när den där stackars sonen dom hittar i slutet blir dottern avundsjuk och föräldrarna ba "glöm inte att det var dig som vi prioriterade att rädda" och dom snackar en hel del skit om sin stackars son. Är meningen att den ska vara rolig eller häftig, jag tycker att den är rolig för att den är så patetiskt dåligt gjord på alla sätt, effekterna, skådespeleriet och till och med grundtanken är fjompig, varför är det bara hajar som slängs upp på land i stormen? Jag väntar spänt på vad ni har att säga
Förlåt, sharknando och inget annat
Jag har "sett" både ettan och tvåan och jag kan helt ärligt inte säga något annat än att jag skrattade igenom stort sett hela filmen! Jag tycker de är såååååå dåliga att det är skrattretande! Ingenting är logiskt i någon av filmerna (inte för att filmer måste vara logiska, men detta är ju verkligen lågt) Så jag kan verkligen inte annat än att hålla med dig om allt du skrev där uppe!
Jag hade en tid då jag såg på ALLA sådana där typ av filmer. Notera att jag inte säger att följande filmer ligger i samma klass. Då såg jag bland annat Sharknado, Anaconda, Lake Placid, Deep blue sea och massa andra B-filmer.
Måste säga att även om jag tycker många av dessa filmer var riktigt skrattretande och dåliga så känns det ändå bra att ha sett dom för då vet man vad det är och hur "bra" dom är. Annars skulle jag alltid undrat om "just den där filmen är något att se".
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Förlåt för dåligt skrivet, inte lätt när man är trött och det är sent! Men ni verkar förstå vad jag menar
Ingen fara, jag ändrade din rubrik så det blev rätt! 😃
Bara därför att jag är som jag är ska jag leta åt några andra riktigt kassa B-filmer såsom Mega Piranha och Sharktopus 😂Det är något speciellt med sådana här filmer, man ser dom bara en enda gång och dom är hur löjliga som helst men man ser dom ändå.
Nu ska jag se 2 headed shark attack 😉Den ska tydligen vara riktigt kass!
Men som sagt, Sharknado är nog en av de sämre filmer jag sett. Till och med Lake Placid filmerna var bättre. Tycker hela Sharknado var löjlig och tvåan är ännu löjligare..
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Sharknado är en film som inte tar sig själv på allvar. Tvåan är likadan. Jag ser ofta på Creature Feature filmer, framförallt de som behandlar hajar och bläckfiskar. Alla filmer är inte "bra", många är faktiskt så dåliga att de bara är dåliga, men de flesta har någon form av underhållningsvärde. Kan man se dem för vad de är så är de roliga.
Sharknado driver lite med hela Creature Feature genren. Logiken slängs alltid genom fönstret i såna filmer, det är lite av charmen 🙂