Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 873 ggr
Lizelda
0

Japansk skräckis?

Tips på bra skräckis? Föredrar japanska då jag tycker de är mycket läskigare än vanliga :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Saffran0Spice
0

Hmm, hur läskig ska den vara?
Känner till flera men ingen av dem är vad jag skulle kategorisera som läskig =P

Lizelda
0

Tjaa… Tillräckligt läskig/obehaglig för att man inte ska bli besviken typ ^^ Behöver inte ha tusen jump scares (fastän det uppskattas!) men bara lite så man blir lite skakis typ ^^

Saffran0Spice
0

#2 ok - ska klura lite ^^

Saffran0Spice
1

Carved är en klassiker, minns inte om det var så mycket js i den, men se värd tycker jag nog allt att den är.

Dark water finns som amerikansk variant - men den originella japanska versionen är klart bättre!

Det var ett par jag kunde komma på så på rak arm =)

Lizelda
0

Ah, har hört om kvinnan i filmen! Ska se den och vill gärna ha fler förslag :)

Daehyun_cheesecake
0

the grudge xD (eller juon) :pp

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Lizelda
0

Tyckte att Carved var rätt dålig… Eller, tråkig i alla fall! Hände liksom inget! Älskar The Grudge! :D

Calcifer
0

Kuchisake Onna

Gomenasai

Silk (inte Japansk egentligen, men ett av språken som talas är japanska)

Battle Royale

TekeTeke

Rabitto horâ 3D

Kuroyuri danchi

Yogen

Purei

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lizelda
0

Tack! Ska kolla på dem när jag hinner :)

tlover
0

Ok det är en amerikansk film, men jag själv föredrar Japanska skräckisar men tycker om denna.

Paranormal activity (ettan är bäst).

Jag själv måste be fader vår genom halva för att våga se den och jag blir knappt rädd till vanliga skräckisar. Min svåger däremot tycker inte den är läskig så det är individuellt.

l'm back

Crazy_petartist
0

Känner endast till en som är en anime baserad på ett grymt spel! Den heter Corpse party och är kanske inte är känd för sina få jumpscares, utan för att den är ganska brutal haha. Tipsar om den(det är några avsnitt), men speciellt att testa spelet!

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

[Tilde]
0

Battle Royale är underbar! Inte läskig men väldigt spännande! Har sett den runt 13 gånger 😃

Calcifer
0

#12 Tror det beror lite på vad man menar med läskig. Den är ju inte "spöken hoppar fram läskig", men däremot har jag tänkt många gånger "tänk om jag var en av personerna på ön" och DET är läskigt. Det blir inte en skräckfilm i känslan av att det kommer hoppa fram spöken var femte sekund, men tänker man efter lite och låter filmen beröra sig….

[Tilde]
0

#13 Ja det har du rätt i. Vore ju läskigare än någon annan skräckfilm (nästan) om man hamnade i den sitsen själv. 🤐 Man blir väl inte rädd när man ser filmen, men creepy och obehaglig kan den vara. Filmen är ganska brutal också.

Calcifer
0

#14 Jag tror det är lite poängen. Jag vet att jag drömt mardrömmar om en ibland och då har jag alltid varit utbytesstudent i just DEN klassen (jag har bott i Japan på riktigt, men när jag var äldre än de är) och på japanska alltid försökt förklara för "läraren" (Takeshi Kitano, om jag inte misstar mig) att jag går inte i klassen, tvinga mig inte att göra det här. Så nog kan de vara skrämmande allt!

Duvethon
0

A tale of two sisters & Shutter 

Jag kommer tyvärr inte ihåg om dessa var japanska, såg nämligen dem för ett antal år sedan🙂

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Calcifer
0

#16 Ingen av dessa är Japanska, dock Asiatiska.