Thriller som inte är så läskig?
Hej alla!
Jag är ganska mesig av mig när det gäller filmer, och tycker inte alls om när det blir för läskigt. Dock så älskar jag spännande thrillers, men det är ju lite svårt att veta i förhand hur läskiga de kommer vara. Äckel klarar jag i OK mängder, men inte jumpscares och sånt.
Har ni några tips?
/Surpan
Tipsar ännu en gång om Open Grave 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Och den är inte så jätteläskig? 🙂
/Surpan
Gone girl kanske? Jag tyckte i alla fall inte den var läskig 🙂
The Usual suspects (De misstänkta, http://www.imdb.com/title/tt0114814/reference ) tycker jag är riktigt bra. Har för mig att The Game (http://www.imdb.com/title/tt0119174/reference) också var bra och inte så läskig, men det var ett ganska bra tag sen jag såg den.
#2 Nej :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Tack för tipsen, jag litar på er nu! 😉 Jag är grymt lättskrämd så.
/Surpan
Kanske Devil (2010)? Själv tycker inte jag den hade några läskiga saker som poppade upp. handlar om en hiss som börjar strula med en liten grupp människor instängda. sjätte sinnet är väl thriller ? The Mist, ett litet samhälle blir insvept i en mystisk dimma och en hel del måste försöka överleva i en matvarubutik.
Hannibal rising? Tycker inte jag är läskig. Och enligt swefilmer så är det en thriller men man ska inte lita helt på swefilmer… Såg en romantikfilm som låg i kategorin skräck xD Det jag gillar med denna är att det är mördaren som är huvudpersonen. Vilket det inte brukar vara i filmer.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
The Mist har jag sett - här börjar lite gränsen för vad jag klarar av gå. Jag har fått för mig att Gone Girl är megaläskig, men det kanske den inte är?
Devil ska jag kika på. Verkar spännande!
Hannibal Rising låter som en skräckis, så den har jag undvikit. En snabb googligen visar dock att det mer är en deckarthriller typ?
Så vi har något att jämföra med så kan jag säga att jag älskar serien Criminal Minds, men kommer tyvärr inte igenom alla avsnitt för vissa är för jobbiga för mig. Det kanske är ett avsnitt per säsong cirka. Så om någon av er sett lite av den serien så vet ni vart jag ligger. 🙂
/Surpan
#9 det handlar om när han blev kannibal. Jag skrattade lite i vissa delar.. Haha… Och har spelat in och sparat de bästa scenerna, bl.a två scener när han dödar xD
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Jag tyckte gone girl var mer obehaglig än läskig, men det kanske inte gör någon större skillnad för dig? 🙂 Om du inet har något emot serier så är under the dome bra också!
Åh så under the dome är bra? Funderat på den länge men inte riktigt bestämt mig. Ska kika på det. 🙂
/Surpan
Jag tyckte i alla fall det! Tyvärr är tredje säsongen inte ute än, den kommer i vår tror jag? 🙂
Coolt, tack för tips 🙂
/Surpan
Persona och Vargtimmen av Bergman, inte alls läskiga idag.
Shutter island 🙂
#16 Sett och där börjar det bli lite för läskigt. Plus att det är väl jump scares i den? 🙂
/Surpan
Nej det är mer en lugn mystisk psykologisk känsla 🙂 Kanske det finns typ ett tillfälle eller nått
The Call.
Thriller, spännande, action, men ingen ren skräckfilm eller så.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"