'Emo' film
Jag blev sugen på att se någon typ kanske drama film som handlar om en emokille/tjej. Har sett suicide room, ganska bra men fattade inte riktigt emo. Var ju bara att han klädde ut sig typ som emo för att dom inte skulle våga mobba honom…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Suicide Room är riktigt bra och har inget med "emo" att göra. Emo är en musikstil förövrigt.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag vet vad emo är. Men trodde folk skulle fatta vad jag menade med emofilm. Ska handla om en tjej/kille, drama/romantik, huvudpersonen/personerna ska ha goth/emostil. Suicide room är det närmsta emofilm jag sett, haha, så.. Ja. Men han har ju typ emostil när han varit hemma från skolan ett tag och när han går tillbaka så typ sminkar han sig och så och tar med pistolen. Så att dom inte skulle våga reta honom.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
kolla på suicide room igår. tror knappt jag blivit så påverkad av en film förut. så hemsk är den, man kände att man bara ville hoppa in o hjälpa honom .. :(
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
saknar också filmer med emo-karaktärer (och jag förstår precis vad du menar. ´Alla´ vet väl att emo egentligen är en musikstil men lika många kallar ju personer med den stilen för emo, precis som att det finns goth-killar/tjejer :)) så bevakar tråden ifall det dyker upp några förslag :)
Donnie Darko har ju inte emo stil men är inte han och filmen annars lite emo? Annars American Horror Story säsong 1 🙂