Film iFokus

Film

Etiketter: tipsideer
Läst 2811 ggr
Fridaaaa
1

Harry Potter på svenska

Vart på nätet kan man se det? Kollat lite överallt men hittar på engelska bara 😕 Inte för att ladda ner utan se då på nätet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nampheet]
0

swefilmer har en på svenska tror jag!

Fridaaaa
0

#1 Man måste vara medlem för att se där, och jag litar inte på den sidan när det kommer till det tyvärr 😕 Plus brukar inte vara vidare bra kvalité på deras filmer

Whippet
0

Sweflix, men det kan vara på engelska där dock :/

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
0

https://sweflix.net/index.php?query=Harry+potter&act=query

Den första filmen var iaf på svenska :) Och bra kvalité

Fridaaaa
0

#3 Bara engelska tyvärr

Anledningen till att jag vill ha på svenska är för att jag tycker att dem är bättre på svenska 🙂

Fridaaaa
0

#5 Kollade på sweflix nyss och fanns bara på engelska när jag sökte där :S Märkligt. Aja, då kan jag se den i alla fall men hade velat ha dem andra med🙂

Whippet
0

Menar du att du vill att dom ska prata svenska? eller svensk undertext?

Fridaaaa
0

#7 Står i rubriken "på svenska" alltså att de talar svenska 🙂

Whippet
0

#8 Jaha trodde du menade med svensk undertext 😛

Fridaaaa
0

#9 Då hade det stått "med svensk text" 😉
Tycker den är bättre på svenska än engelska 🙂

[Nampheet]
0

jag är medlem där och det är inga problem!

man behöver inte ge ut sin kort nummer eller så!

Fridaaaa
0

#11 Nej jag vet det men skrev att jag inte litar på sidan.

Fridaaaa
0

Ingen som vet? 😕

Calcifer
1

Mitt tips är isf att gå till bibliotek eller ställe där de hyr ut filmer och hyra dem, för då kan du välja att de ska tala svenska.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
0

#14 Känns inte så lockande att åka till bibblan 6 mil fram och tillbaka en kväll när man är sugen på att se film 😉

Calcifer
2

Nej förstår det, men de flesta streaming sidor (som är olagligt i Sverige, för övrigt) har filmerna på original språk, dvs engelska. Kanske att netflix har dem på svenska.

Fridaaaa
0

#16 Netflix har inga harry potter alls, sökt där 😕
Mjo tyvärr, bara jag som tycker att de är bättre på svenska xD

Calcifer
2

Som sagt, de flesta streaming sajter finns för de som vill se filmerna på original språk. Men som tips kan jag säga att mamma tydligen köpt en box med ALLA filmerna för typ 100:- online. Det är ingen större summa och då bör du kunna kolla dem på svenska,

Fridaaaa
0

#18 Jo vet det som sagt 😉
Tittar så sällan så känns inte lönt 🙂 Och var sugen att titta på det nu över nyår xD (får såna ryck ibland hehe)

Calcifer
6

Då får du nog leva med att de är på engelska. För att hitta alla streamade på svenska blir nog omöjligt. I regel vill ingen ha svenska, de vill ha engelska, så inget läggs upp dubbat.

Fridaaaa
0

#20 Onödig kommentar faktiskt från din sida. Bättre att hålla sig till tråden istället för att dra upp onödiga saker.

Calcifer
8

Fast jag ger dig bara fakta. Jag säger inte "oh så dumt att leta efter dem på svenska", men jag ger dig rena fakta: Det är nog rätt omöjligt att hitta alla filmerna på svenska streamade på nätet. Jag menar inget elakt, men det är förmodligen sanning. Jag har googlat under vårt samtal och hittat 0. Så jag säger det inte för att vara taskig eller gå off topic, utan för att det jag säger förmodligen stämmer rätt rejält med hur verkligheten ser ut.

Däremot när det gäller swefilmer så finns det inga regler som säger att du måste använda ditt riktiga namn/email för att bli medlem. Där kanske de har många av filmerna på svenska. Varför inte prova? Herr polis lär inte knacka på din dörr i morgon med sin batong för att ta reda på vad du pysslar med.

(Och inlägget blir inte onödigt bara för att du inte gillar det jag skriver. Det är synd att de inte streamas på svenska, men det är nog en sanning du får acceptera.)

Fridaaaa
0

#22 Nej men det är orelevant till vad tråden handlar om 😉Hittat några få på svenska men inte alla tyvärr.

Swefilmer brukar ha dålig kvalité samt att virusprogrammet har varnat för virus från just Swefilmer, mer än en gång. Så är också en anledning till att jag inte litar på sidan. Inte värt ev virus 😛

Och är väl inte fel att kolla här om någon vet? Ifall man missat i sin sökning? Annars får det givetivs bli på engelska 🙂

Calcifer
5

Fast det är inte irrelevant om jag svarar på din fråga med "du kommer nog aldrig hitta alla HP filmer på svenska".

Fridaaaa
0

#24 Nej det är inte orelevant men annat du skrivit har varit det (vissa delar)
Men inte mer OT nu 🙂

Calcifer
5

Som vad? Att det t:ex är olagligt i Sverige att streama från icke godtagbara sajter (som netflix)? Det är knappast irrelevant, utan snarare tvärtom. 

Vill du hitta filmerna på svenska, lagligt, så är det att hyra eller köpa som gäller.

Whippet
6

Du får nog som sagt bara acceptera att det är omöjligt att hitta alla filmerna på svenska, annars är det bara att köpa filmerna eller vara nöjd över att ens kunna kolla på dom, fast med svensk undertext, man kan inte alltid få som man vill.

Fridaaaa
0

#27 Du får nog ta och läsa tråden en gång till med tanke på ditt svar.
Och extremt onödig kommentar dessutom.

Fattar inte vad svårigheten är att läsa en tråd vad det är istället för att komma med onödiga och orelevanta "svar". Som dessutom är "svar" på sånt som inte ens sagts/nämnts….

Cireea
0

Har du kollat Dreamfilm? Förresten finns inte alla filmer på svenska utan bara fram till Fenixordern.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Fridaaaa
0

#29 Jag trodde alla fanns? Aja de som finns i alla fall 😉
Japp är på engelska där med.

Så ser det på engelska nu istället. Aja är som det är.

Cireea
0

#30 Nej dom dubbade aldrig de senare filmerna av någon anledning..

Fridaaaa
0

#31 Hmm ja det är konstigt. 
Får har mitt HP maraton ändå hehe.

Calcifer
5

1. Kommentarerna blir inte onödiga  bara för att du inte får de svar du vill ha.

2. De senare filmerna dubbades förmodligen inte för att de inte anses vara barnfilmer längre eftersom ju längre in i filmerna man kommer desto mörkare blir de och i Sverige dubbar man bara barnfilmer.

Cireea
1

Jag tycker ni kan lägga ned den där diskussionen då ni två inte kommer någonstans, TS har fått svar och bestämt sig för att se på engelska istället. Ingen mening att fortsätta diskutera då det lugnat ned sig.  Bättre att lägga av nu innan det blir en otrevlig stämning i tråden! 

Sedan är det inte olagligt att se på film från streamingsidor, däremot är det olagligt att ladda upp på dem.

Fridaaaa
0

#34 Du kan stänga tråden. Bättre eftersom folk inte verkar lyssna

Cireea
0

Låser tråden :)

Inlägget är låst för nya kommentarer