Vad heter hästfilmen?
Sitter och tänker på en hästfilm som jag såg för många år sedan, då VHS var populärt. Vi ska alltså ha denna film på VHS någonstans men lyckas inte hitta den. Försökt googla men hittar den verkligen inte.
I och med att det var väldigt många år sedan och jag var inte så gammal så kan jag inte komma ihåg hela filmen utan vet bara "budskapet". Däremot vet jag att det finns många filmer idag som bygger på samma grej, men iallafall.
Det är en häst som finns på en ranch (kanske ett föl som föds på ranchen?) eller liknande och där finns också en pojke som tar hand om den här hästen. De hinner bli bra vänner innan hästen åker iväg på "äventyr", alltså som arbetarhäst. Får stå ut med väldigt mycket. Tror även att det kan vara så att mamman följer med men att de sen splittras på vägen, kan också vara så att jag blandar ihop det med någon annan film. Sen i slutet av filmen lyckas hästen och pojken hitta tillbaka till varandra igen.
Verkligen inte mycket att gå på men alla filmer ni kan komma på med samma budskap är verkligen guld värt!
Det är inte Black Beauty.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Running free!!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det var inte längesen jag såg Running Free och jag vill minnas att det finns någon som är snarlik. Men kanske är det Running Free jag tänker på.
Medarbetare på Djurfoto
Jag såg en rad hästfilmer för ett tag sedan. Kanske war horse? :)
Spirit?🤪
War horse är alldeles för ny, tror knappast att den finns på VHS (det är så gammalt att det inte ens fanns med i ordlistan på mobilen…) ;)
Medarbetare på Djurfoto
Hahah jaaa VHS sa du ja 😂My bad! Ska tänka för jag VET att jag sett denna film.
Inte Spirit, den jag tänker på är otecknad vad jag minns!
Medarbetare på Djurfoto
The Black Stallion Returns?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
I vilken film är det som hästen drar det där loket? 🤔
#9 Spirit…😃
#10 AHA! 😂Så var det ja.. herregud. Jag börjar blir för trött för att tänka.
#9 Även jag hade tankar om hästar som drar lok och grejer i filmen så antingen finns det en film utöver Spirit eller så är det Spirit vi båda tänkte på innerst inne ;)
#8 Inget jag känner igen av handlingen. Men ska definitivt kolla upp den även om jag är rätt säker på att det inte är den jag letar efter!
Medarbetare på Djurfoto
#9 Hihi😃
#12 Du råkar kanske inte mixtra ihop olika filmer med varandra? Typ Spirit, Running Free, Black Beauty och någon utöver det?
#14 Mycket möjligt men jag är rätt säker på att det är just en film med att en pojke och häst skiljs, väldigt känsligt och jobbigt, men att de sen hittar varandra igen. Det jag ser också är att de släpper in hästen på ett tåg, men det kan jag lika gärna fått från någon annan film. Omslaget jag kan se är en mörk häst med en vuxen människa som klappar på hästens huvud på lite längre avstånd i en fin miljö. Bilden är ganska mörk i sig också.
Medarbetare på Djurfoto
#15 Jag hoppas du hittar filmen för nu vill jag också se den :p Försöker tänka igenom alla jag sett och känner igen ALLT du beskriver…fast från olika filmer. 😛
#16 Känner också igen allt jag skriver och får det till både den ena och den andra filmen men jag vet att det ska finnas en film som har alla dessa delar, eller så har jag bara drömt om filmen.
Medarbetare på Djurfoto
#17 Det finns inget mer du kan gå på? Något mer du kan minnas?
#17 Jo spirit passar in, men den är ju tecknad😂
#18 Tyvärr inte :/ Jag ska kolla på Running Free igen och se om det inte är den filmen jag tänker på men jag är väldigt tveksam till det.
#19 Har sett Spirit hur många gånger som helst och vet mycket väl hur den går. Även att det är tåg som dras upp och grejer. c:
Jag ska sova på saken, rensa hjärnan på hästfilmer och försöka komma på något mer att gå på!
Medarbetare på Djurfoto
#20 Hoppas du hittar den! :)
Running free var den första filmen jag tänkte på också. Det stämmer precis in på din beskrivning.
Jag tänker direkt på Running Free. Otroligt bra film.