Respekt
På SvD.se läser jag idag att Richard Gere ska medverka i reklamspotar för Kapp Ahl. Ja, du läste rätt… för Kapp Ahl.
Kapp Ahl har redan tidigare haft skådisar som Goldie Hawn och Dustin Hoffman med i sina reklamfilmer och jag blev lika förvånad då över att dessa personer satt sitt goda(?) anseende på spel genom att medverka i reklamfilmer för ett sådant varumärke. Och nu är det alltså Richard Geres tur. Hur girig kan man bli tänker jag.
Artikeln avslutas med följande mening, "Arvodet för reklamfilmerna kommer Richard Gere att skänka till tredje världen för att de ska få bättre sjukförsäkringar".
Jag skäms. Heder åt dig Richard Gere.
// staffan

Hahaa, jaa - herrens vägar äro outgrunderliga! Kanske kommer en liten del av hans arvode de fabriksarbetare som arbetar under slavliknande förhållanden för att göra just sådana billiga kläder tillgodo… ;o)
Men all heder åt Gere i alla fall. Han tillhör en mycket liten grupp kändisar som ofta gör gott med sitt kändisskap.
//Zac

Ja så skulle man ju önska att alla "stjärnor" som säljer sin själ till L'Oréal "because they're worth it" resonerade också…

Gere….*dream*…