Star wars filmerna!
Hej på er!
Har nu funderat på att se alla Star Wars filmer igen efter några år hehe, frågan är bara: Vilken ordning bör jag se de i? Har läst att man ska se de i "fel" ordning, dvs i den ordningen de kom ut. Men jag är heeelt förvirrad, haha. Om man ser de i den ordningen de kom ut borde det väl bli 1-6 och inte ombytta platser, som jag fattade det som? xD
Kan någon vänlig själ hjälpa mig och skriva vad filmerna heter, i den ordningen det är bäst att se dem i? Jag har sett 1-5 vet jag, men jag kommer inte ihåg i vilken ordning eller liknande. (eller vad filmernas titlar är)
Skulle uppskatta all hjälp. :)
(ber om ursäkt ifall en liknande tråd redan finns här, är nästan aldrig inne här så! xD)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Ordning dom kom ut i är 4, 5, 6, 1, 2, 3 ;)
/Christine
Dom kom alltså ut i ordningen
Star Wars (1977)
The Empire Strikes Back (1980)
Return of the Jedi (1983)
The Phantom Menace (1999)
Attack of the Clones (2002)
Revenge of the Sith (2005)
/Christine
Jahaaa, vad de ska krångla till det.. ;) hahah! men tack :)
vilken film är "A new hope"? :)
#4 - Det är den som kom ut först, egentligen är originaltiteln bara Star Wars
/Christine
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Inte helt rätt. Mellan den första och andra filmen kom faktiskt en film till, men den filmen vill George Lucas helst glömma. Man kan förstå varför när man ser den. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Min sambo säger så här: "Om man först ser 4:an sen ser 1-3 som en tillbakablick på Anakin's liv, sen ser man 5 och 6 som avslutar serien!" 🤓
#7 min sambo har kommit med samma teori faktiskt ;)
Anledningen varför många tycker man ska se 4,5,6 innan 1,2,3 är ju en av de starkaste scenerna liksom blir spoilade om man vet vad som händer i 1,2,3 innan den scenen dyker upp. Dock är det så vida känt vid det här laget att jag anser att det inte längre spelar någon roll vilken ordning man väljer att se dem. Ser man dem 1,2,3,4,5,6 så får man en tydligare bild över hela händelseförloppet trots allt 🙂
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Nästa gång jag ser om filmerna kommer jag troligen satsa på Matchete-ordningen: 4, 5, 2, 3, 6 (förklaring till varför man ska se dem i den ordningen finns på denna hemsidan: http://www.nomachetejuggling.com/2011/11/11/the-star-wars-saga-suggested-viewing-order/ ). Jag gillar visserligen episod 1, men känns inte riktigt som om den passar in som en helhet i sagan.