Filmer du såg senast (September)
Vilken film såg du senast? Skriv lite kort vad du tyckte om filmen men kom ihåg följande: INGA SPOILERS 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
The Eclipse - Irländsk Thriller från 2009
Denna historia handlar om Michael Farr (Ciarán Hinds), en ensamstående förälder och träslöjdslärare som hjälper till under en litteraturfestival i sin stad. Samtidigt som han hjälper till under festivalen som chaufför åt de inbjudna kändis författarna så börjar han se spöken, dessa påverkar honom och han inser att de försöker säga något.
- Helt klart sevärd, skulle inte kalla det thriller eller skräck, snarare en mysig rulle för tråkiga kvällar, enligt min mening =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Bad Neighbours - den kändes som en upphakad grammofonskiva där samma handling kom om och om igen för varje scen
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Machete Kills
Kan vara en av de bästa filmerna jag sett på länge! Älskar Rodriguez sätt att göra filmer!
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Edge of Tomorrow
Rätt torr handling, men bra utförd (var helt tvärtom med Oblivion - bra idé men taskigt utförd).
Kan inte riktigt beskriva handlingen, den var lite rörig, men den svag 3/5 fick den från mig.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
En verklighetsbaserad film om en ung kvinna vid namn Dido Elizabeth Belle i 1700-talets England, vars mor var svart och hennes far en engelsk adelsman som erkänner henne öppet som sin dotter vilket gav henne vissa rättigheter i samhället.
Filmen var bra, men det som drar ner betyget är att de spårar ur ganska rejält från hennes verkliga liv.
Bilden nedan är en målning av den verkliga Belle tillsammans med sin kusin, från wikimedia commons.
![]()
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Star Wars- Lika bra som alltid! ;)
Kommer inte ihåg så mycket, eftersom att det var flera år sedan jag såg filmerna. Såg de dessutom i "fel" ordning då. Men nu så. :D
Tror att de flesta vet vad filmerna handlar om. :P
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Transformers: Age of Extinction - jag har faktiskt älskat alla transformers-filmerna och denna var inte ett undantag! jag tycker de är grymma 😃
*Hälsar på alla* har varit på loppis & handlat massa film, 10 kr st på samtliga filmer. Just nu tittar jag på "The Order" med Jean-Claude Van Damme, trodde jag skulle få en riddarfilm men fick nått helt annat och inte är filmen av större underhållningsvärde..
"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe
The giver- har faktiskt sett denna både igår & idag, alltså ett bra betyg med andra ord! 😃 rekommenderar den. I början så kändes den typ som Divergent(som jag förövrigt tycker är bra) men ju längre filmen gick desto mer inne i den blev jag. Den påverkade mig verkligen!
Blended- Får 4/5 av mig, mycket rolig som de flesta Adam Sandler filmer. Temat för filmen är kanska klassiskt. Den har allt humor, kärlek, sorg!! Tummen upp!
Valkyrie med tom Cruise (vet ej årtal). Är baserad på en sann historia ur andra världskriget där en grupp försöker att mörda Hitler. Dock går det ju självfallet inte som planerat och hitler överlever det första försöket. Såg inte klart på filmen då det blev sent på kvällen så vet inte om några fler mordförsök gjordes eller hur det slutade. Så i och med att den senaste filmen jag såg inte blev färdig sedd så tar jag även med den senaste jag såg klart: The Mist (2007): ett litet samhälle blir plötsligt drabbat av en tjock dimma som det visar sig att det finns monster i. Ett flertal invånare lyckas stänga in sig i en mindre butik. Men det dröjer inte länge förens det blir kaos, både pga monster och för att en galen religös kvinna som tror att dimman är Guds hämnd för alla synder folk begått och att blod måste spillas.
Jag är inget fan av amerikanska komedier, men några skratt blev det. Filmen handlar om en killes döda fästmö och den nya kvinnan, där spöket av fästmön försöker hindra den nya tjejen från att få hennes fästman.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Guardians of the galaxy
I'm out