Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1084 ggr
Ida
0

Holiday

Jag bara MÅSTE skriva om denna underbara film trots den sena timmen. Jag och min underbara vän som jag inte träffat på länge gick och såg filmen ikväll (premiärkväll) helt förutsättningslöst. Jag hade inga förväntningar alls, då det var hon som valde filmen MEN DEN VAR HELT UNDERBART BRA!!

Jag är dock en obotlig romantiker, men funderingar kring äkta kärlek, skratt och gråt om vartannat och otroligt bra skådespelarinsatser gör den här filmen till minst sagt extremt sevärd! Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law (och två till som jag inte vet namnet på) trollbinder under ca två timmar alla åskådare och inte ett torrt öga lämnar salongen!

Varning dock för Jude Law-förälskelse, han är beroendeframkallande från sin första scen. Han är makalöst vacker och charmig!

Ny favorit!

johan
0

Jag gillar verkligen Something gotta give, så jag har lite förhoppningar om The Holiday. Filmkrönikan gav den inte så bra betyg, men jag brukar iofs sällan hålla med dom två recensenterna.

Mvh // Johan

linnrisedal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Asså the holiday, trodde de skulle vara ytterligare en såndär sorjlig romastisk sak. men gud asså fan va bra den va!

Å Jude Law shir va snygg han va i den filmen.. de va de enda jag tittade på. han slår nästan Jhonny deep ! haha

Håller med #0:an helt ock hållet!

Tom
0

Sorry att behöva rasera stämningen men The Holiday var en av de kletigaste filmerna jag någonsin har sett.

OK att jag visste att det var en Hollywoodistisk romantisk komedi. Men ge mig ett bryt. Den här tar alla pris i hur sliskig en film kan bli. Min sambo undrade om de hade försökt göra en parodi på en romantisk film och jag kan bara hålla med.

Med lite god vilja och en massa snällhet ger jag den en och en halv sirapsburk av fem möjliga. (1,5/5)

Tom

Oskar
0

#3 Ha…den måste jag se. Jag gillar romantiska filmer…men endast om de är ultraromantiska…dvs ska inte finnas ett uns av djup eller drama…och de måste ha ett extermt lyckligt slut! Så kanske jag borde se denna?

Kokoskorven
0

en riktig usel film där skådisarna gick på tomgång, t.o.m Winslet som normalt sett är bra, men det kanske berodde på tölpen hon parades ihop med i filmen…isch för att spela förälskad i honom!

Pia
0

Jag tyckte den var riktigt bra, men jag var kanske på rätt humör den da'n…:)

johan
0

Jag tyckte den var helt ok, men inte i samma klass som Something got to give.

Men Jack Black är ju alltid Jack Black. :)

Mvh // Johan

Misprize
0

Jag avskyr Jack Black. Hela han äcklar mig, men annars är filmen riktigt underhållande och inte som den vanliga hollywood-romans-packet. . . :) LIKE