Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 816 ggr
Åsa S
0

Prestige

Jag har tyckt utbudet nu i jul bland filmerna har varit ganska magert så jag chansade och gick på en film jag inte hört så mycket om och blev glatt överraskad. Prestige hette filmen och de 2 timmarna filmen varade gick oerhört snabbt förbi. Filmen innehåller kända skådespelare som Hugh Jackman, Christian Beal och Maichael Cain och den är väl värd att ses tycker jag.

Pia
0

Absolut, alla trailers som synts bådar gott tycker jag:)

Lotta_A
0

Jag har helt missat denna film. Kan ingen berätta vad den handlar om? Eller så kan jag bara kolla upp det, men det orkar jag inte. så mycket lättare att bara få det förklarat här på film.ifokus :)

Pia
0

Det handlar om två (?) trollkarlar, Jackman och Bale, som tävlar om att överträffa varandra med sina konster, tills en tragedi inträffar.

Utspelar sig i sekelskiftets London som jag förstått det.

The Prestige

Cartman
0

Har för mig att recensenten (tillförlitlig) Göran Everdahl gav filmen bra betyg. Kommer på dvd 071222.

NosFeratu
0

nä, den kommer på dvd 20/2-07 :) inte 22/12

Cartman
0

Hm, fick infon från LoveFilm (svensk release)-men enligt Amazon (US) så gäller 20/2 som du skriver.

Lotta_A
0

Okej. den verkar väl spännande. Vad är det för genre? Komedi? äventyr? skräck??

Pia
0

Enligt Imdb (som jag länkat till i #3) är det drama/sci-fi/thriller-/genren…

Anne
0

Drama-äventyr skulle jag säga. Såg den igår - och den var riktigt bra. :)

Missy
0

ÅÅå den är sååå bra!

Tom
0

Den verkar vara en given film för min sambo. Hon gillar Scarlet och älskar Bowie. Dessutom har den fått riktigt bra betyg på imdb. Tack för tipset!

Tom

Pia
0

Nu äntligen har också jag sett den. Förväntade mig mer, den var så fånigt förutsägbar. Men snyggt filmad, bra skådisar. En slät 3:a på en femgradig skala för mig.

Tom
0

Nu har även vi sett den och båda gillade den. En klar fyra av fem skulle jag ge den (4/5).

Tom