Film iFokus

Film

Etiketter: skräckrysare
Läst 988 ggr
AnneCaMillan
0

paranormal activity hjälp, *spolier varning*

Varnar igen, jag kommer i detta inlägg/hela tråden, prata om det som händer i filmerna…

Så vad jag behöver jag hjälp med? Jo fylla i luckorna som fattas för att jag ska få det att gå ihop :) 

Jag har sett alla filmer, såg bla den senaste på bio under premiären, men såg den även idag och jag och kompisen börjar fundera lite över alla filmerna så jag hoppas ni kan hjälpa mig nu så jag är på rätt spår! 

På en filmsajt skriver dom om

första filmen

så här: "Ett ungt par misstänker att deras hus är hemsökt och för att skaffa bevis installerar de en övervakningskamera som ska registrera allt som händer när de sover." 

Det är då dom hittar fotot på Katie när hon är liten uppe på viden dit fotspåren i mjölet går, bilden som borde ha brunnit upp, eftersom hennes hus brann när hon var liten. Demonen skriver ju även något på en träbricka ellerhur? I slutet utav filmen så ropar hon på sin pojkvän, Micha nerifrån efter att ha "gått i sömnen" i från sovrummet där båda sover. 

Film två: "Efter att ha upplevt vad de tror är en rad av inbrott sätter en familj upp kameror i hemmet. De inser snart dock att de kommande händelserna är mer hotfulla än vad de någonsin kunnat tro." Utspelar väl sig hos Katies syster? Som har sonen Hunter.
Det är väl då dom har en spansk hemhjälp (?) som säger att det finns en demon och skickar över demonen på Katie? Eller kommer jag ihåg fel här? Katie kidnappar ju iaf Hunter. Och det är väl i denna film man får veta att deras mormor(?) har ingått ett kontrakt med djävulen för att få pengar och i utbytte ska han få den först födde sonen, eller är jag helt ute och cyklar? Vad händer mer i tvåan? 

Film tre: "Filmen utspelar sig 1988, om syskonen Kristy och Katies första kontakt med den andliga världen, som kommer att leda till händelserna i Paranormal Activity 2." Som texten säger, utspelar sig när dom är små, men får man egentligen reda på något om själva demonen? 
Kristy kan ju prata med den och den är "snäll" emot henne, men den ger sig ju på Katie ett par gånger. Visst är det även i denna film man får se deras mormors hus? Huset med gunghästen (som återkommer i sista filmen) 

Film fyra: Fem år har gått sedan händelserna i "Paranormal Activity 2" (2011) då Katie blev besatt och kidnappade sin systerson Hunter. En familj flyttar in i ett nytt modernt hem och får nya grannar. Snart så upplever dottern i den nya familjen konstigheter och den mörka sanningen till allt som hänt fram till nu. "
Dottern i familjen och hennes pojkvän börjar spela in det som händer i huset. Visst heter hon Alli, eller har jag bara blandat ihop henne med sista filmen? Hennes lillebror, som är adopterad heter väl Hunter (egentligen). Är det Kristys Hunter? Och grannpojken som tonårstjejen tycker är så skum som kommer med Katie, vad är det för barn? Visst är det Katie som dödar pojkvännen i slutet? Man får aldrig veta om dottern i familjen dör eller inte, ellerhur? 

Film fem: Just nu hittar jag ingen film beskrivning.. 
Det är här allt i min hjärna brakar sönder… 

Men det är ju den på dom två unga tonårskillarna Jissie och Hunter (för den andra killen heter väl det, han som inte blir besatt utan bästa kompisen) Och sen är det ju tjejkompisen Marisol) Och så Oskar som i början av filmen dödar Ana. Hur kommer det sig att ingen har hämtat Oskar och Jessie tidigare? Jag menar Kristys Hunter hämtas ju som bebis. I slutet utav filmen så hittar bästa kompisen dörren som gör att man kan resa i tiden till oheliga platser, bästa kompisen hamnar i Katies kök. Åker han framåt eller bakåt i tiden? För hon blir ju rädd för honom och börjar skricka och micha kommer farandes men katie sätter kniven i micha och sen dödas bästa kompisen utav Jessie iaf. I början utav filmen så hittar killarna ett bad i Anas lägenhet som heter Katie och Kristy 1988, det måste ju betyda att Ana har en väldigt stark koppling till Demonen? 
Är bästa kompisen Hunter som äldre?
I huset som dörren finns, är det mormors hus? Huset har ju iaf varit med tidigare? Kompisarna är iväg och träffar en Alli, som berättar för dom om demonen och vart dom är någonstans, är det dottern från förra filmen? 

Visst borde den rätta ordningen vara film tre, film två och ett går parallelt med varandra, sen fyra och sist fem (beroende på om bästa kompisen åker framåt eller bakåt i tiden, femman skulle lika gärna kunna vara film ett?)

Kommer det flera filmer? 

Vi börjar med dom frågorna, snälla hjälp någon!🤔

[VampireGirlElvira]1
0

Jag hoppas att det kommer mer filmer utav PA. :)