Bästa dansfilmen
Jag är verkligt svag för bra dansfilmer, men det får inte bara vara dans och musikal över det hela. Måste vara en juste story också. Och den absoluta favoriten måste nog ändå bli "Dirty dancing" - musiken är ju helt suverän också! Och fantastiska dansscener. Nåja, Patrick Swayze är inte en av mina favoritskådisar (jag vet åtminstone en person som kommer att tycka precis tvärt om nu…;), men dansa kan han sannerligen…
"Singing in the rain" är en mycket bra film i genren också, Gene Kelly är så otroligt, otrolig bra!!
Fame, Flashdance och Footloose är andra exempel på dansfilmer.
Tycker ni om dansfilmer? Har ni några favoriter?
Moulin Rogue är väl inte direkt en dansfilm, men den innehåller en del riktigt sköna dansscener. Gillar framför allt tangon som görs med låten Roxanne som bakgrund.

Ja absolut, det är så lätt att glömma även riktigt bra filmer. Håller med om Moulin Rouge!
Räknas Billy Elliot?
Mvh // Johan

you got served hade bra dansscener

Billy Elliott, absolut, håller med!
You got served, vet jag inte ens vad det är för film…?

Save the last dance tycker jag är rätt skön. Kanske inte den bästa, men den tåls att ses. :)

Saturday Night Fever (1977). Är Hair en dansfilm eller en base showoff? Gillar bägge.

Dirty dancing måste ju vara den bästa. Åtminstone om man frågar mig. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

risig film men skojjiga dansscener =)

Dirty Dancing, Billy Elliot, kanske någon mer
Jag håller med Save The Last Dance är bra

En "dansfilm" som jag fortfarande är nyfiken på men inte sett är den där svensk/indiska… vadfasen hette den nu då, Bombay Dreams kanske? Nån som vet vad jag menar?

Chicago är också en riktigt bra (dans)film, av en händelse går den på SVT nu på fredag…

Fler åsikter?

Singing in the rain…..:) den enda dansfilmen jag orkar se!

Singing in the rain är ju dessutom i mitt tycke hysteriskt rolig från och till också! 
//Zac

Dirty Dancing är min absoluta favorit!!! Senaste dansfilmen jag såg var Take The Lead med Antonio Banderas, den var hyfsad! En annan dans film som inte är nämnd är Honey, med Jessica Alba (tror jag)..
#11: Bombay dreams är väl ingen dansfilm heller?
#17 det dansas ju lite i den filmen, när hon fantiserar om att vara med i en indisk film och så om jag inte minns helt fel…men jag skulle nog inte vilja kalla det för dansfilm!
Billy Elliot är den absolut bästa dansfilmen.
Shall we dance är min favorit dansfilm :P
http://www.regret-nothing.com
dirty dancing.
Jag säger Save the last dance och Honey
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Dirty dancing!!
Step up!
Dirty Dancing! tvåan är också bra!
Har inte sätt Step up…
Jag tyckte den var jättebra! Den är helt ny! Kika i videoaffären
Hähä ska försöka se den =)
Dirty Dancing är lite av en favorit :-) Annars tycker jag Strictly Ballroom är bra också. Jag har alltid gillat Flashdance, men lite av charmen togs bort när jag fick veta att Jennifer Beals (huvudrollen) knappt dansar alls i filmen utan att det är stand-ins.

Dirty Dancing tycker jag är en väldigt bra dansfilm! Blir sugen på att gå danskurser efter varje gång jag har sett den. =)
Sen är High School Musical också rätt så bra.

Dirty Dancing LÄTT ! :D
Honey och step up är mina favoriter
Hairspray och grease :-)