behöver filmtips
ja… nu har det varit sommarlov i några veckor. och i 5 dagar har jag suttit och kollat på film. ett antal filmer som jag tittar om och om igen på, för att det inte finns något annat att göra just nu…
så jag behöver filmtips. Fantasy och Äventyr är några grupper jag gillar mest.
filmer jag gillar - och som är dom jag tittar på just nu - är bl.a. :
Dark shadows
Pirates of the Caribbean
Sagan om ringen trilogin
Hobbit (väntar bara på att trean ska komma också :P )
Edward Scissorhands
Cry-Baby
kommer inte ihåg någon mer just nu.. men som ni märker är det mest Johnny Depp filmer, haha.. men jag söker något liknande dom jag kollar på.
ska helst finnas på swefilmer, eller någon annanstans som är lätt att komma åt på internet. TV-serien Young Dracula letar jag efter… har sett de 2 första säsongerna på Netflix(som jag inte har längre) och har letat runt efter de andra säsongerna(kommer inte ihåg hur många det är, men har för mig att det ska finnas 5 stycken). har hittat några avsnitt på YT men utan text… så fattar inte så mycket.. har även hittat en (engelsk)sida där man kan köpa säsongerna, men är osäker på om det följer med svensk text om man köper från Storbritannien… eller om någon vet vart man kan se den?
inte twilight bara… har inget emot vampyrer eller varulvar, men jag har svårt med att det inte är original-vampyrer och varulvar. dvs varulvarna är bara gigantiska, snälla vargar, och vampyrerna blir inte till fladdermöss, de brinner inte i solen och dom sover aldrig(och alla vet ju att vampyrer sover i kistor på dagarna). haha…
ska gärna vara lite humor, gärna lite övernaturligt.. lite kärlek.. ja.. ge förslag :)
hoppas någon vill hjälpa mig så jag har något att roa mig med :) börjar bli lite jobbigt att titta på samma filmer om och om igen.. haha.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Gå ut i naturen!
Medarbetare på djurskydd.ifokus
jag är ute när jag tittar på film ;) oftast… om det inte regnar eller blir störd av flugor.
går ut med hunden några timmar om dagen också, så jag är inte inne hela tiden ;)
Van helsing 😃Den är bra!
Sen är Hansel & Gretel: Witch hunters rätt bra också!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Tack!
bestämde mig att titta på Young Dracula på YT. förstår handlingen, och de viktigaste sakerna, så… det gick bra utan text, serien är för äldre barn(som jag) så ganska lätt att förstå :)
Johnny English (action och komedi) kanske? Jag tycker den är rolig. :))
//Flöffo
ja, det är ju han mr.bean som är med i den? eller.. ja, samma skådespelare. har sett lite av den på tv, men ska ta och titta på hela nu :)
Ja. Finns en fortsättning på den också förresten :)
//Flöffo