Ön i fågelgatan
Såg en film för många år sedan, "Ön i fågelgatan" och har även läst boken.
Men nu är jag sugen på att se den igen och vill köpa den, men hittar ingenstans där man kan handla den.
Någon som vet vart den går att få tag på eller hur man kan få tag på den på lagligt sätt?
Vill gärna ha boken på svenska och/eller filmen med svensk text.
Engelsk titel; The Island on Bird Street
Sökt reda på filmen åt dig 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Hittar bara boken på engelska och filmen på VHS 😕Ska fortsätta leta och se om jag hittar något.
Annars brukar det finnas köp/sälj sidor på Facebook där du kanske hittar det du söker? Ska jag kika i grupperna för mina städer så kan jag skicka den till dig om någon har den?
#1 Tusen tack 🙂
Men jag blir lite fundersam, det står i länken att filmen är från 2008 och enligt IMDB är den från 1997. 😐 Eller har jag missuppfattat något? Eller det kanske är årtal för bok respektive film?
Får nog sätta mig och klura på hur detta med Ebay fungerar, har precis lärt mig att handla på tradera.
Jag har kollat cdon, discshop och ginza, de företag jag tycker känns pålitliga och trygga.
Hade hoppats att finna den där, men icke.
#3 Om du scrollar neråt finns filmen på VHS, det var så jag tänkte…
#4 Jo självklart, så är det ju. Oftast brukar filmer som är äldre och inte lika populära försvinna snabbt från sådana sidor. Jag kan som sagt fortfarande titta på köp/sälj grupper på Facebook och se om någon har den i min stad så kan jag skicka… men det är ju upp till dig 😃
Däremot verkar den först DVD'N som man får upp när man söker på Ebay vara exakt den filmen fast med ett annat omslag bara. För när jag söker på titeln kommer den upp och verkar vara originalet från 1997. 🙂
#5 Oj, nu såg jag vad du menade. Det blir lite snurrigt ibland när man kikar in på nya sidor innan man lär sig hur dom fungerar.
Jag uppskattar allt hjälp du givit mig, jag ska hålla mina ögon öppna 🙂
Men kanske ev. kan höra med biblioteket om de har/kan få tag i denna som bok iallafall? 🙂
Ja bibliotek brukar inte vara helt omöjliga 🙂Dom kan nog få fram den åt dig.