Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 8649 ggr
JenniferFahlander
10

verklighetsbaserade filmer

Hejsan, ja har kollat runt lite efter verklighetsbaserade filmer men hittar inte så många, har sett the girl next door för nåra år sedan o tyckte den va jätte bra, Ja gillar verklighetsbaserade filmer, helst skräck eller liknande the girl next door, även övernaturliga filmer, 

någon som har nåt tips ? :)

citytjejen
0

Jag gillar The Amityville horror och Summer of Sam 🙂

/Christina

VildaVittra
0

Jag vet inte om den stämmer in på din smak av filmer, men jag såg Silent night med Linda Hamilton för några veckor sedan och det är en sann historia om en julafton i Tyskland under andra världskriget.

Klart sevärd!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

emeliie-96
0

The haunting in connecticut 1 och 2 är grymma filmer! Skräckfilmer som handlar om övernaturliga händelser! Har i alla fall för mig att dom är verklighetsbaserade :)

JenniferFahlander
0

låter intressant allt de där :) de gör inget om ni kommer me andra förslag på filmer än skräck o övernaturligt bara de e verklighetsbaserade men är inte så mycket för action där emot :D

citytjejen
0

En annan verklighetsbaserad som jag såg på bio förra veckan och som var riktigt bra är Dallas buyers club. Rekommenderas varmt!

/Christina

Gasoline
2

Hur menar du med verklighetsbaserad, att de som sker i filmen har hänt på riktigt eller att den speglar verkligheten? Pojken i randig pyjamas är ju bra, det är inget overkligt med filmen men vet inte riktigt om just denna historia har hänt på riktigt. :-)

JenniferFahlander
0

#6 a vissa saker som hänt i verkligheten finns ju även på film fast då är det ju oftast skådespeleri så de har väl säkert gjort om lite i dom verklighetsbaserade filmerna men de e sånna filmer ja gillar :) Är lite dålig på o förklara men du kanske förstår hehe :)

Cireea
1

#3 Tackar för filmtipset 😃Ikväll blir det filmkväll, haha! 

Och ja, dom är verklighetsbaserade!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Caifig
0

The Exorcism of Emily Rose/Besatt

The Fourth Kind/Närkontakt

An American Crime (inte direkt skräck, men obehaglig thriller)

The Conjuring

From Hell

Zodiac

Saga85
0

Black Venus - En väldigt gripande film baserat på en sann historia om en svart kvinna, Saartjes Baartmans, liv i början av 1800-talet i Europa. Den tar upp hur hon blir behandlad som ett vilt, exotiskt djur (inför publik), och hur hennes liv såg ut utanför. Det var inte förrän i eftertexterna som jag insåg att det inte hade varit någon "stämnings/bakgrundsmusik" under hela filmen.

The Secret diaries of miss Anne Lister - Även denna är baserad från händelser från början av 1800-talet i England och Anne Listers dagböcker. Om en lesbisk kvinna som som är godsägare från en rik släkt som bl.a. dokumenterade sin kärlek till "the fairer sex" i dagböcker.

Heavenly Creatures - Ska inte säga för mycket, men handlar om två vänner på början av 50-talet och hur deras intensiva fantasivärld (och relation) får deras föräldrar att vilja sära på dem. Den är filmad på samma platser där det hela utspelade sig på och huvudkaraktärerna (Kate Winslet och Melanie Lynskey) är utvalda för att de liknade de två flickorna.