Being Human US
Jag vill bara göra en liten söt hyllningstråd till denna underbara serie som har det mesta: spöken, häxor, vampyrer, varulvar och zombies (japp, faktiskt i säsong 2 är det lite zombie).
Being Human är en brittsk tv-serie (BBC) som producerats och sänts 2008-2013, dvs 5 säsonger. IMDb
Being Human US är den amerikanska versionen av ovannämda serie, som nu är inne på sin tredje säsong. Ganska mycket är ändrat i denna amerikanska version. Namnen på karaktärerna och även storyn till stor del. Grundprincipen att ett spöke, en vampyr och en varulv är bästa vänner och bor i ett hus tillsammans finns givetvis kvar, men USversionen är snyggare, rappare och mindre tröttsam.
Eller jo, ibland är vampyrerna lite tröttsamma. Men spöket som i UK-versionen kan gå mig på nerverna är riktigt trevlig i US-versionen. Bara att hon ändrar sina kläder, att man tänker på det, tycker jag är lite mysigt.
UK-versionen är klassad som drama, komedi och fantasy medans US-versionen är klassad som fantasy och horror. Där ligger nog skillnaden till stor del. US-versionen är verkligt spännande.
Ni som missat serien. Se den. Vill ni slippa drama och inte vill slösa så mycket tid kan ni hoppa direkt till Being Human US.
Nu pågår säsong tre av Being Human US och det är mycket spännande. 👍
Skärmdump:
Riktigt bra serie! 😃
Medarbetare på Sphynx iFokus
Den brittiska original serien slår den amerikanska kopian med dinosarie längder utan tvekan.
Absolut brist på fantasi när man kopierar av en annan serie exakt på det där viset. Tycker amerikaner tar det mesta och gör på sitt "eget" sätt men bra är det absolut inte enligt mig.
#2 Ofta kan det vara så, jag tycker dock att de lyckades denna gång.
#0 Nu pågår säsong 4!!! (Skrev tre i det här inlägget… fel)…
Jäklar, den här serien är sååå underskattad…
Jag gillar uk-versionen mer. Gillar Annie mycket mer i uk versionen. Och den kastar in lite humor ibland, speciellt med George!
#5 Ja, det är jag mot världen… bara jag och ShitGoose som gillar serien… lol 🤪
#6 Ni är inte ensamma! 😉
#7 👍
Sista avsnittet var dock inte sååå spännande… (eller så var jag bara för trött)
#9 hehe, jo den är ju även klassad som komedi…
På IMDB ger majoriteten av oss tittare Being Human UK 7,9 av 10 och Being Human US får 7,4.
Skillnaden är alltså marginell och inget annat än en smaksak.
#11 ❤️
blev lite ledsen att US-serien tog slut efter 4 säsonger
_UK-serien var i a f 5 säsonger…
_
#12 Å jag med, insåg inte förrän halvvägs in i sista avsnittet att detta var slutet😕
#13 Jag insåg det inte förrän det var slut slut.. hehe… och då grät jag nästan…😭
#14 Du var inte ensam😭
#15 😭Sjukt bra serie
Kan tyvärr inte hålla med, har otroligt svårt för amerikanska remakes och detta är inget undantag.